ایلام بیدار09:26 - 1396/01/23
معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام:

سنت حسنه اعتکاف در ۸۶ مسجد استان در حال برگزاری است

رستمی گفت: امسال سنت حسنه اعتکاف استان در ۸۶ مسجد در حال برگزاری است و پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف ۱۵% نسبت به سال گذشته رشد داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، حجت الاسلام والمسلمین "حشمت الله رستمی" معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص مراسم اعتکاف گفت:  امسال سنت حسنه اعتکاف استان در ۸۶۶ مسجد در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: سال گذشته این سنت مبارک در ۸۰ مسجد برگزار شد و ۵۵۵۰ نفر در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: پیش بینی می شود که هر ساله  این سنت حسنه درصدی رشد داشته باشد که امسال نیز پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف ۱۵% رشد داشته باشند.

رستمی تاکید کرد: برای برگزاری مراسم اعتکاف حدود۳۵۰ نفر در مساجد مشغول خدمت رسانی هستند.

وی به برنامه های فرهنگی برای معتکفین اشاره و عنوان کرد: در این مراسمات برنامه هایی از قبیل مراسم جشن میلاد امام علی (ع)، مراسم وفات حضرت زینب(س)، برگزاری محافل انس با قرآن، آموزش قرائت نماز، گفتمان های دینی و ... در این ایام برگزار می شود که لازم است معتکفین عزیز با احکام اعتکاف آشنایی داشته و بدانند واجبات و محرمات اعتکاف چیست.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اعتکاف فرصتی است برای تفکر، خود شناسی و تقویت رابطه بین بنده و خدا که به خودسازی کمک می کند و این ایام فرصت مناسبی برای تقویت مبانی اعتقادی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

انتهای پیام/ الف