ایلام بیدار12:50 - 1396/01/16
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام :

سد کنگیر ایوان سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: سد کنگیر ایوان سرریز شد .

به گزارشايلام بيدار، "ذولفقار مهدی‌زاده"، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام  گفت : بارش‌های مناسب در بهار امسال آب برخی از سد‌های ایلام را در آستانه سرریز شدن قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام اظهار کرد : افزایش مناسب بارندگی در فروردین امسال حجم آب برخی از سد‌های ایلام را در آستانه سرریز شدن قرار داده و این مهم طی روزهای آتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت سدهای استان ایلام ادامه داد: بارش‌های اخیر حجم قابل ملاحظه‌ای از آب را در پشت سدهای ایلام از جمله سد ایلام و دویرج و ... ذخیره کرده و سبب سرریز شدن سد کنگیر ایوان نیز شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت سدهای استان ایلام در حال سرریز شدن بوده و یا سرریز شده‌اند، از ابتدای امروز سد کنگیر ایوان سرریز شده و میزان ورودی آن از ابتدای سال آبی 10 میلیون متر مکعب بوده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: سدهای ایلام و دویرج به ترتیب بین 10 تا 15 سانتیمتر ارتفاع باقیمانده تا سرریز شدن فاصله دارند، میزان آب ورودی به سد ایلام از ابتدای سال آبی تاکنون نیز 28 میلیون متر مکعب بوده و سد دویرج نیز حدود 65 میلیون متر مکعب از ابتدای مهرماه سال پیش تاکنون ورودی آب داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته آتی نیز سد دویرج به مرحله سرریز شدن برسد و در این راستا بخشی از آب آن برای اراضی کشاورزی رهاسازی شده است.

انتهای پیام/ الف