ایلام بیدار08:43 - 1396/01/10
رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج:

وزارت نفت دین خود را به یادمان های دفاع مقدس ادا کند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: اگر امروز در مناطق عملیاتی دهلران نفت استخراج می شود، مدیون رشادت های دفاع مقدس و خون شهدا است که این سرزمین در اختیار ما است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازنسیم دهلران؛ سردار احمد حق طلب- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس سپاه و بسیج- در حاشیه بازدید از یادمان شرهانی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه یادمان ها و زیارت گاه های دفاع مقدس یک آیینه ای هستند که می توان در درون آن، حماسه ها و رشادت های رزمندگان را به عنوان نمونه ای از رشادت های انقلاب اسلامی ایران دید.

وی با اشاره به اینکه یادمان ها یک محلی است که به اجساد مبارک شهدای گران قدر انقلاب اسلامی متبرک شده اند، افزود: بوی عطر شهدا هم اکنون در یادمان ها استشمام می شود و آثاری از آن سلحشوران به جای مانده است.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان با اشاره به مظلومیت شرهانی، بیان نمود: یکی از مظلومیت هایی که در منطقه عملیاتی شرهانی وجود دارد این است که در بین مرز دو استان و در یک راه دوری قرار دارد و باعث شده که مردم عزیز این راه را تحمل کنند.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی ها منطقه عملیاتی شرهانی این است که بکر و دست نخورده است و علاقه مندان و زائران راهیان نور هر وقت به شرهانی می آیند، احساس می کنند که هنوز قطعه ای از بهشت دفاع مقدس است و صدای خمپاره ها و رزمندگان به همان صورت وجود دارد. 
 
سردار حق طلب خاطر نشان کرد: در طول سال های گذشته عنایات ویژه ای متوجه یادمان ها و زیارت گاه ها شد و سیاست بنیاد حفظ آثار، بسیج و قرارگاه راهیان نور این شد که محور خود را یادمان ها قرار بدهند و از آنجا به عنوان نقطه مرکزی به آن پرداخته شود.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت به یادمان ها و زیارت گاه ها، تصریح نمود: اگر به یادمان ها و زیارت گاه به عنوان یک مرکز فرهنگی دینی توجه لازم صورت گیرد، می توان گفت که مناطق اطراف آن به همین دلیل رونق فرهنگی اجتماعی خوبی در همه زمینه ها خواهند داشت.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج عنوان کرد: سال گذشته رشد اعتبارات یادمان ها بسیار خوب بود ولی علی رغم کاهش اعتبارات لازم در کشور، حدود ۷۰ درصد اعتبارات زیارت گاه ها در کشور پرداخت شد و امیدواریم در سال ۹۶ وضعیت بودجه ای کشور بهتر بشود تا بتوانیم بیش از پیش دراین خصوص خدمات رسانی کنیم.
 
وی به بازدید از منطقه عملیاتی شرهانی اشاره نمود و گفت: این منطقه بحمدالله در حال رشد است، نیاز است کارهای زیربنایی مناسبی در این منطقه صورت گیرد و باید اعتبارات شرهانی را در سال ۹۶ افزایش دهیم.
 
سردار حق طلب توجه به شرهانی را نیازمند همت و تلاش همه دستگاه های استان دانست و افزود: یک بخشی از موارد مورد نیاز مناطق عملیاتی توسط سپاه و نیروهای مسلح تأمین می شود، ولی نیاز است مسئولان استانی هم بیش از پیش به این مناطق توجه کنند تا بتوانیم مشکلات این یادمان ها را مرتفع کنیم.
 
وی به وجود ذخایر عظیم نفتی در مناطق عملیاتی دهلران اشاره نمود و اظهار کرد: اگر امروز در این مناطق نفت استخراج می شود، مدیون رشادت های دفاع مقدس و خون شهدا است که این سرزمین در اختیار ما است، پس نیاز است وزارت نفت دین خود را به یادمان هایی همچون شرهانی ادا کند.
انتهای پیام/ی