ایلام بیدار10:25 - 1395/09/23
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

چرایی استیضاح وزرای راه و اقتصاد/ معضلات و مشکلاتی که مجلس باید پیگیری کند

رسیدگی به طرح استیضاح وزرای راه و اقتصاد باید بعنوان یک مطالبه عمومی در دستور کار مجلس قرار بگیرد نه آنکه با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود.

گروه سیاسی ایلام بیدار::بیش از سه سال از زمان دولت یازدهم و تدبیر و امید می گذرد و علیرغم وعده های داده شده تاکنون این وعده ها هنوز که هنوز خود را به مرحله عملیاتی نرسیده اند.

دولت یازدهم که در دوران تبلیغات انتخابات با شعارهایی رای مردم را به خود متوجه کرد اما با وجود گذشت این مدت نتوانسته شعارهای خود را محقق کند.

در واقع در این مدت دولت وقت خود را به توافق و برجام سرگرم کرد به طوری که در این مدت سه سال از همه موضوعات غافل و این خود باعث ایجاد مسائل و مشکلاتی شده است.

در حوزه های گوناگونی شاهد یکسری مشکلات و معضلات هستیم که نیازمند ورود جدی مجلس به این مقوله است؛ حوزه های اقتصاد و راه دو موضوعی هستند که مجلس باید در قبال اهمیت آنها واکنش جدی داشته باشد.

وضعیت راه در سطح کشور در این مدت آنچنان بوده که نماینگان مجلس را به طرح استیضاح وزیر راه وا داشت طرحی که ببه منظور حادثه برخورد 2 قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان به امضای 80 نفر از نمایندگان رسید.

اما در این حوزه اخباری به گوش می رسد که این طرح با اما و اگرهایی رو به رو شده اما نمایندگان مردم در مجلس باید بدانند که پیگیری حقوق مردم از وظایف اصلی آنان است.

در حوزه اقتصاد نیز که دولت شعارهای زیبایی را در دوران انتخابات داده بود اما اکنون شرایط به گونه ای رقم خورده به زعم کارشناسان اقتصادی رکودی که اکنون کشور را فرا گرفته در هیچ دوره ای نبوده و این ضعف تیم اقتصادی دولت و در رأس آن وزیر اقتصاد را نشان می دهد.

وضعیت معیشتی مردم در حال حاضر به گونه ای است که حتی قدرت خرید برای اقشار پردرامد بعضا با مشکل مواجه می شود و بالا رفتن قیمت ها در هر روز مهر تأییدی بر این ادعا است.

با این احتساب رسیدگی به طرح استیضاح وزیر راه و در دستور کار قرار دادن وزیر اقتصاد باید بعنوان یک مطالبه عمومی در دستور کار مجلس قرار بگیرد نه آنکه با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود.

 

انتهای پیام/س