ایلام بیدار23:01 - 1395/09/19
امام جمعه ایوان:

سخنان رئیس جمهور بوی صداقت نمی‌ دهد

امام جمعه ایوان گفت: باید در جامعه اینگونه القا شود که همه چیز حتی جزئیات با اجازه رهبری بوده است، به نظر من که یک طلبه ساده هستم از این سخنان رئیس جمهور بوی صداقت به مشام نمی‌رسد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، "حجت‌الاسلام لروند "،امام جمعه ایوان در خطبه‌های  این هفته  نماز جمعه به  آفت بزرگ بی غیرتی اشاره نمود،وگفت: یکی از شرایط داشتن یک زندگی آبرومند داشتن غیرت است و ریشه بسیاری ازمعضلات اجتماعی از قبیل ، اعتیاد،دزدی،طلاق در نبود غیرت در زندگی ها است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که فرموده‌اند پدرم ابراهیم غیرت داشت و من از او باغیرت ترم و خدا بینی مومنی را که غیرت ندارد به خاک میمالد، اظهارکرد: امروز که روز امامت حضرت ولیعصر (عج) است یکی از شرایط ظهور ترویج غیرت در جامعه است و منتظران واقعی حضرت باید غیرت داشته باشند که نمونه واقعی آن همین مدافعان با غیرت حرم هستند.

امام جمعه ایوان دعای ندبه را پر از مضامین سیاسی خواند و افزود: گوشه‌هایی از آن دعای با عظمت می‌تواند به ما در شناخت بهتر امام زمان (عج) کمک کند، " این هادم ابنیه الشرک و النفاق این مستاصل اهل العناد و التضلیل و الالحاد" یعنی هم به اصلاح جامعه و هم به شکستن مستکبران و زورگویان عالم در حکومت جهانی حضرت آقا اشاره شده است.

لروند همچنین بدعهدی آمریکا در برجام با همه خسارت‌هایی که به کشور وارد کرد را مایه عبرت دانست و تصریح کرد: مردم و مسؤولین باید از این خیانت آشکار استکبار جهانی درس بگیرند و سعی کنند بصیرت خود را افزایش دهند.

امام جمعه ایوان بیان کرد: از قسمت‌هایی از سخنرانی رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو تشکر می‌کنم که نسبت به عظمت جایگاه رهبر عزیز و ترویج انقلابی‌گری مطالبی را مطرح کرد اما در این همایش باید به چند نکته اساسی توجه داشت.

وی ادامه داد: همه مردم ایران می‌دانند که اکنون که آمریکا بدعهدی کرده و تقریبا ثابت شد ناراحتی نیروهای ارزشی و انقلابی یا به قول رئیس جمهور دلواپسان از مذاکرات با آمریکا درست بوده است و نباید در جامعه اینگونه القا شود که همه چیز حتی جزئیات با اجازه رهبری بوده است، به نظر من که یک طلبه ساده هستم از این سخنان رئیس جمهور بوی صداقت به مشام نمی‌رسد.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: همه مردم بارها شنیدند که رهبر انقلاب فرمود آمریکا عهدشکن و فریبکار است و فرمود عجله نکنید، از کجا می‌گویم بی‌صداقت هستید از آنجایی که سال 93 گفتید تمام مسؤولیت برجام با من است، گفتید سایه جنگ را از سر ملت برداشتیم، گفتید ظریف قهرمان این مذاکرات است.

وی ادامه داد: جشن‌های کاذب راه انداختید و به آقای ظریف مدال دادید، کاری کردید که دشمن باور کرد ملت ایران در تحریم‌ها شکسته شده و تسلیم شده است، آن روزها گفتید شکوفایی اقتصادی در راه است .

امام جمعه ایوان بیان داشت : اما امروز چه شده به راحتی شکست خودتان را وصل به رهبر عزیز می‌کنید و می‌دانید حیاء و عزت این فرزند امام حسین (ع) اجازه نمی‌دهد تا سخنان دو پهلوی شما را پاسخ بدهد و این یعنی اوج مظلومیت این فرزند سید شهداء (ع) است.

وی ادامه داد: در جنگ صفین هم وقتی قرآن‌ها روی نیزه رفت برخی سران سپاه مولا مثل اشعث کندی گفت ای علی ما با قرآن نمی‌جنگیم و تو باید حکمیت را بپذیری و با بی‌شرمی مقابل مولا ایستادند و وقتی حکم سپاه شام ابوموسی اشعری را فریب داد همان افراد به مولا علی گفتند چرا حکمیت را قبول کردی، آیا وقت آن نرسیده برخی به خودشان بیایند و به جای گل زدن به تیم خود به فکر گل زدن به دشمن یا حداقل دفاع همراه با غیرت از دروازه خودی باشند.

امام جمعه ایوان تهمت یک نماینده معلومالحال به رئیس قوه قضائیه و درست کردن خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان را از نقشه‌های مرموزی بیان کرد که هدف آن به فراموشی سپردن حقوق‌های نجومی و انتقام از این مجتهد وارسته و انقلابی دانست.

لروند تصریح کرد: اکنون پروژه نفوذی که آقا بارها تاکید کرده‌اند خودش را نشان می‌دهد که برخی بی‌وجدان‌ها چگونه تریبون دشمن شد‌ه‌اند، همه می‌دانند بحث حساب‌های قوه قضائیه در سال 73 با نامه آیت‌الله یزدی به رهبر انقلاب انجام گرفته و کاملا حساب شده و براساس مصاحبه وزیر اقتصاد با اطلاع خزانه کشور و بانک مرکزی انجام گرفته و هیچگونه سوءاستفاده شخصی در آن نبوده است.

لروند با اشاره به اخبار جهان اسلام پیروزی در سوریه را نصرت الهی دانست و گفت: لازم است مسؤولین کشور سوریه فریب آتش‌بس پیشنهادی استکبار را نخورند.

امام جمعه ایوان با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس گفت: این سخنان دسیسه دیگری برای تفرقه‌افکنی است .

وی در پایان از مسئولین صنعت ،معدن و تجارت شهرستان خواست نظارت بیشتری بر بازار شهرستان داشته باشند.

 

انتهای پیام/س