ایلام بیدار10:01 - 1395/09/17

نکاتی جالب از رویارویی قلعه‌نویی، استقلال و منصوریان

بر اساس آمارها، علیرضا منصوریان نشان داده که همیشه حریف سرسختی برابر تراکتورسازی و امیر قلعه‌نویی است.

به گزارشايلام بيدار،* تقابل‌های قلعه‌نویی و استقلال

امیر قلعه‌نویی ۵ بار به عنوان سرمربی تراکتورسازی برابر استقلال قرار گرفته است که حاصل آن دو برد، دو شکست و یک تساوی بوده است.

اولین بازی به لیگ یازدهم (۹۰-۹۱) بر می‌گردد که تراکتورسازی در تهران موفق شد با حساب سه بر دو استقلال را شکست دهد اما در بازی برگشت همان فصل استقلال با هدایت پرویز مظلومی موفق به شکست دو بر صفر تراکتورسازی در تبریز شد. بازی‌ای که اخراج احسان حاج صفی در آن مصاف جنجال‌های زیادی را ایجاد کرد و البته استقلال بعد از این پیروزی دلچسب، سه بر دو به پرسپولیس باخت.

سومین بازی تراکتورسازی با هدایت قلعه‌نویی در مصاف با استقلال هم در سال گذشته بود که در دور رفت رقابت‌ها، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و چند روز بعد از این بازی، دو تیم در قالب جام حذفی به مصاف هم رفتند که استقلال با درخشش مثال زدنی سجاد شهباززاده موفق شد دو بر یک از سد تراکتورسازی بگذرد و این تیم را از گردونه رقابت‌ها حذف کند.

اما پنجمین بازی تراکتورسازی با هدایت قلعه‌نویی برابر استقلال دهم فصل گذشته در دور برگشت بازی‌های لیگ برتر رقم خورد و این تیم تراکتورسازی بود که سه بر دو پیروز شد. درگیری لفظی مهدی رحمتی با قلعه‌نویی مهم‌ترین نکته حاشیه‌ای این دیدار بود.

 

* تقابل‌های منصوریان و تراکتورسازی

منصوریان تاکنون ۴ بار در قامت سرمربی برابر تراکتورسازی قرار گرفته که دو تساوی، یک برد و یک شکست ماحصل این مصاف ها است.

همه تجربیات منصوریان در مقابل تراکتورسازی در قامت سرمربی تیم نفت تهران رقم خورده است.

اولین تجربه در تهران و هفته پانزدهم لیگ چهاردهم بود که نفت تهران موفق شد با حساب دو بر یک تراکتورسازی را شکست دهد. اما دومین تجربه منصوریان برابر تراکتورسازی به یک دیدار جنجالی و تاریخی مربوط است.

دیدار نفت تهران و تراکتورسازی در هفته آخر لیگ چهاردهم که با تساوی سه بر سه به پایان رسید. در این بازی عجیب، تیم تراکتورسازی سه بر یک از حریفش پیش بود و در آستانه قهرمانی قرار داشت اما بعد از اخراج تیموریان این تیم دو گل دریافت کرد و درحالی که بازی سه بر سه بود، شایعه‌ای در ورزشگاه دهان به دهان چرخید که سپاهان به سایپا باخته و تراکتور با همین نتیجه هم قهرمان است اما این خبر واقعی نبود تا هم تراکتور ضرر کند و هم نفت تهران.

سومین تجربه منصوریان برابر تراکتورسازی فصل گذشته و در اولین هفته لیگ رقم خورد و این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

چهارمین دیداری که منصوریان برابر تراکتورسازی تجربه کرد هم در دور برگشت لیگ پانزدهم بود که تراکتورسازی در تهران توانست یک بر صفر نفت تهران را شکست دهد.

* تقابل‌های قلعه‌نویی و منصوریان

امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان سه بار برابر یکدیگر در کسوت سرمربی قرار گرفته‌اند که دو بار با پیروزی منصوریان و یک بار با پیروزی قلعه‌نویی همراه بوده است.

اولین باری که این دو برابر یکدیگر قرار گرفتند در لیگ چهاردهم بود که پیش از آن بازی باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای از نامه نگاری منصوریان به هواداران این تیم انتقاد کرد. آن بازی در نهایت با برتری دو بر صفر نفت تهران به پایان رسید.

در بازی برگشت هم نفت تهران با یک گل از سد استقلال قلعه‌نویی گذشت اما در سومین مصاف که در فصل گذشته رخ داد، قلعه‌نویی توانست در بازی برگشت فصل گذشته وقتی که هدایت تراکتورسازی را برعهده داشت، با حساب یک بر صفر از سد نفت تهران بگذرد.

انتهای پیام/ الف