ایلام بیدار07:43 - 1395/09/14
استاندار ایلام خواستار شد؛

ضرورت تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی ایلام

استاندار ایلام بر ضرورت تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی ایلام تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در نشست نهاد کتابخانه های این استان با تقدیر از مسئولان این نهاد در اجرای برنامه ها اظهار کرد: در سال های اخیر اقدام ها و تحولات خوب و مثبتی در حوزه کتاب و کتابخوانی این استان انجام گرفته است.

وی اولویت کتابخانه های عمومی استان در بخش زیربنایی را بهسازی و تکمیل فضاهای موجود اعلام کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا پروژه های نیمه تمام را در این حوزه فعال و تکمیل کرده سپس احداث کتابخانه های جدید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار ایلام بر تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر ایلام تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای تسریع در روند تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی شد.
مروارید همچنین خواستار جلب مشارکت و بهره گیری از کمک های خیران در جهت ساخت و توسعه کتابخانه ها شد و تاکید کرد: می توان برای تجهیز کتابخانه مرکزی شهر ایلام از کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی نیز بهره گرفت.
وی وضعیت موجود فضای کتابخوانی در روستاهای استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در تفاهم نامه کلی که مابین نهاد کتابخانه ها و بنیاد برکت منعقد شده است می توان سهمیه های دیگری برای احداث کتابخانه در روستاها گرفت.

 

انتهای پیام/س