ایلام بیدار07:28 - 1395/09/14
نماینده مردم ایلام در مجلس:

برخی مدیران کشوری در برنامه های اربعین اخلال ایجاد کردند

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: حماسه بزرگ اربعین در استان ایلام به خوبی نهادینه شده اما برخی از مدیران کشوری با موازی کاری در برنامه های اربعین اخلال ایجاد کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، "سلام امینی"، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:مدیذان کشوری به  جای اینکه استان ایلام را تقویت کنند یک سری کارهای موازی انجام دادند که باعث مشکلاتی برای برنامه های اربعین شد.

وی افزود:ما ضمن اینکه از خدمات دهی دستگاه های مختلف کشوری و استانی در خدمت رسانی به زائران تشکر می کنیم اما از بابت برخی حرکات موازی کاری دستگاههای اجرایی گله مندیم.

نماینده مردم استان ایلام تصریح کرد:به حرمت امام حسین (ع) استان ایلام و شهرستان مهران اعتبار و برد داخلی و خارجی را کسب کرد  و شاهد هستیم که زائر از کشورهای مختلف برای زیارت عتبات عالیات مرز مهران را انتخاب می کنند.

امینی ادامه داد: از چند سال پیش بحث زیرساختها را شروع کردیم و به صورت نسبی امسال زیرساختها آماده تر بودند و علی رغم برخی محدودیت ها که زائران از این مرز تردد نکنند اما زائران بسیاری به خاطر نزدیکی این مرز به عتبات عالیات، امنیت ، و شیعه بودن مردمان دو سوی مرز از مرز مهران عبور کرتد و انتخاب اول زائران بود.

وی افزود:شاهد کم لطفی برخی دوستان بودیم که سعی میکردند در تردد زائران انحراف ایجاداما مردم و زوار عزیزمان مرز مهران را نتخاب کرده بودند.

نماینده مردم در استان ایلام یادآور شد: خدا را شاکریم که در مجموع  رفت و برگشت حدود 3 میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند که نشان از شناخت مردم از این مرز بین المللی است.

وی با بیان اینکه زیرساختهای اربعین از همین الان باید آماده شوند اظهار کرد:اربعین برای استان ایلام و شهرستان مهران نهاد شده به همین سبب باید از هم اکنون زیرساختهای خود را برای اربعین سال آینده آماده کنیم.

امینی بیان کرد: بنا بر این است که راه مهران به ایلام چهار بانده شود حدود 35 کیلومتر از آن به صورت نسبی آماده شده ممابقی این راه نیز به قرارگاه خاتم سپرده شده و قسمت دیگری از آن باید به قرار داد گذاشته شود .

وی اضافه کرد: راه دوم مهران به ایلام  راه ملکشاهی است که باید اصلاحات در این راه انجام شود .

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد نامگذاری مهران به دروازه عتبات عالیات نیز خبر داد و گفت: در مجلس یک پیشنهاد از سوی ما داده شده و تقدیم رییس مجلس شده تا به عنوان مصوبه ای در برنامه ششم توسعه لحاظ شود و آن اینکه استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات در برنامه ششم توسعه مطرح شود.

امینی یادآور شد: با تصویب این پیشنهاد میتوان برای اعتبار خاصی را برای استان ایلام در زمینه اربعین جذب کرد.

 

انتهای پیام/س