ایلام بیدار07:37 - 1395/09/13
در گفتگو با یک فعال اقتصاد مقاومتی عنوان شد؛

ظرفیت اشتغالزایی 20 نفر در طرح صنایع ماشین آلات چوب MDF/ شکوفایی اقتصاد اتکا به تولید داخل است

کارآفرین مبتکر ملکشاهی گفت: باید به تولید داخل اتکا کنیم تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، "اقتصاد مقاومتی" اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

"علی سجادی" از جوانان مبتکرشهرستان ملکشاهی است که در زمینه صنعت در راستای تحقق اقتصادمقاومتی گام برداشته است.

"علی سجادی" کارآفرین اقتصادمقاومتی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: از دوسال پیش کارگاه تولید ماشین آلات چوب MDF در راستای تحقق اقتصادمقاومتی را ایجاد کردیم.

وی اظهار کرد: در این کارگاه دستگاه برش MDF و دستگاه مکنده صنعتی تولید می شود که کارآیی این محصولات در صنایع چوب و MDF است.

سجادی افزود: با ایجاد این کارگاه صنعتی، اشتغالزایی برای 7 نفر ایجاد شده است.

تولیدکننده ماشین آلات چوبMDF گفت: کیفیت، قدرت موتور، قدرت مکش و قطر پروانه این تولیدات بیشتر از موارد مشابه خارجی است.

این کارآفرین اقتصادمقاومتی؛ کمک به توسعه کارگاه، ارائه تسهیلات وایجاد بازار فروش را از انتظارات خود از مسئولین عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کلیه قطعات اولیه از داخل کشور تهیه می شوند و تولید داخل هستند و هیچگونه قطعه خارجی در این محصولات بکار گرفته نمی شود، محصولات پس از مونتاژ و نصب برند بسته بندی می شوند و روانه بازار فروش می گردند.

سجادی در خصوص میزان تولید محصولات گفت: میزان تولید محصولات در این کارگاه، 400 دستگاه در سال می باشد.

این جوان مبتکر به قیمت محصولات اشاره کرد و گفت: قیمت هردستگاه مکنده تک قولو 900 هزار تومان، مکنده دوقولو یک میلیون و 300 هزار تومان و دستگاه برش سه میلیون و500 هزار تومان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت گلان صنعت؛کمبود مکان و عدم ارائه تسهیلات را از مشکلات جهت توسعه این کارگاه عنوان کرد و گفت: در صورت توسعه کارگاه تا 20 نفر اشتغالزایی می توان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دولت به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه کند و از شعار پرهیز نماید.

کارآفرین اقتصادمقاومتی گفت: اقتصادمقاومتی تنها را نجات اقتصاد کشور است، باید به تولید داخل اتکا کنیم تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

سجادی افزود: برند این محولات در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت گردیده است.

تولیدکننده ماشین آلات چوبMDF درخصوص بازار فروش و صادرات محصولات گفت: بازار فروش این محصولات در تهران و ایلام می باشد و در آینده نزدیک صادرات محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان را آغاز خواهیم کرد.

وی یادآورشد: دستگاه مکنده با ارتقاء قدرت موتور و قطر پروانه، قابلیت مکش آلایندگی کارخانه های بزرگ و کوچک را دارد.

سجادی در پایان گفت: میزان درآمد سالیانه این کارگاه، بالغ بر 100 میلیون تومان می باشد.

انتهای پیام/س