ایلام بیدار08:10 - 1395/09/11
هشدار مدیریت بحران استان ایلام؛

دستگاه های اجرایی و خدماتی برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند

مدیرکل بحران استان ایلام در خصوص احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در روزهای آینده هشدار داد.

به گزارشايلام بيدار، "احمد کرمی"، مدیر کل بحران استان ایلام ضمن تاکید بر جدی گرفتن هشدارها و آماده باش به نیروها و دستگاه های مختلف استان افزود: با صدور اطلاعیه ای از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خواسته شده برای مقابله با هر گونه حادثه غیر مترقبه طبیعی از جمله سیل آماده باشند.

به گفته وی، با توجه به ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان براساس پیش بینی هواشناسی، همه دستگاه های ذیربط و مرتبط تمهیدهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی و جاری شدن سیل را اتخاذ کنند. 
وی تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 11 و 12 آذر که احتمال بارش باران در استان وجود دارد، ادارات و دستگاه های مرتبط چون فرمانداری ها و شهرداری ها کشیک اداری داشته باشند.
کرمی همچنین از اقشار مختلف مردم خواست در صورت حضور در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند ضمن اینکه عشایر و دامداران استان نیز دام های خود را در مسیر سیلآب ها و مسیل ها قرار ندهد.
وی یادآور شد: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان در خصوص بارش های موثر پایان هفته جاری که همراه با وزش باد شدید، رعد و برق و رگبار است همه دستگاه های مرتبط می بایست در آماده باش کامل باشند.
به گزارش اداره کل هواشناسی ایلام هوای این استان از بامداد روز پنجشنبه تا جمعه بارانی است که در این مدت احتمال بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/س