ایلام بیدار12:10 - 1395/09/09
سیروان نوین گزارش می دهد؛

کمای پنج ساله ایستگاه آتش نشانی شهر لومار

ساکنان شهر لومار مرکز شهرستان سیروان حدود پنج سال است که منتظر تکمیل تنها ایستگاه آتش‌نشانی این شهر هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، احداث ایستگاه‌ آتش‌نشانی در سطح شهر امری است که در موفقیت نیروهای آتش نشانی تاثیر به‌سزایی داشته و می‌تواند اموال و جان شهروندان را از خطرات و حادثه‌های ناگهانی و ناگوار که به وقوع می پیوندند حفظ کند.

ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهر لومار در سال 1390 به دست دولتمردان در راستای ایمنی و خدمات بهتر در شرایط بحرانی در این شهر کلنگ زنی شد.

ساکنان شهر لومار مرکز شهرستان سیروان حدود پنج سال است که منتظر تکمیل تنها ایستگاه آتش‌نشانی این شهر هستند چرا که این پروژه با گذشت 5 سال از عملیات کلنگ زنی آن هنوز به بهره برداری نرسیده و به کما عمیق فرو رفته است.

شهر لومار که مرکز یک شهرستان را یدک می کشد فاقد ایستگاه آتش نشانی که یکی از ضروریات هر شهر است، بوده و دو خودروی آتش نشانی که در سال های قبل برای این شهر خریداری شده در داخل شهرداری لومار مستقر هستند.

 

نکته قابل تحمل اینکه در سال گذشته یک آتش نشان از طریق آزمون برای آتش نشانی شهر لومار جذب شده است ولی به علت نداشتن ایستگاه و همچنین تصمیمات مسئولان شهرداری لومار از این فرد همزمان هم بعنوان مسئول خدمات شهری و هم آتش نشان استفاده می شود.

البته بی اهمیتی مسئولان به بحث مقابله با آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه در شهرستان سیروان به حدی است در صورت وقوع آتش سوزی بجز وسایل نقلیه آتش نشانی شهر لومار، خودرو یا تجهیزات دیگر برای مهار آتش سوزی نیستند، در همین حال توسعه متوازن ایستگاه‌های آتش نشانی علاوه بر اینکه در سطح شهر باشد باید در بخش‌ها و دهستان‌ها نیز مدنظر قرار بگیرد چرا که علاوه بر هزینه‌بر بودن انتقال نیروها و امکانات به روستاها مسئله مسافت و دوری آنها نیز می‌تواند باعث تأخیر در امر امدادرسانی و همچنین از دست رفتن جان انسان‌ها و اموال آنان شود.

پروژه ایستگاه آتش نشانی لومار تا پایان امسال به بهره برداری می سد

جهانگیر رستم زاد، شهردار لومار در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین در خصوص وضعیت ساختمان این ایستگاه اظهار کرد: ساختمان ایستگاه آتش نشانی لومار در سال 1390 با اعتبار پنج میلیارد و 700 میلیون ریال کلنگ زنی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: تا به حال بالغ بر چهار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

شهردار لومار گفت: امسال نیز دو میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و استانی برای ساخت و تکمل این پروژه اختصاص یافته است.

رستم زاد بیان کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار، ایستگاه آتش نشانی لومار تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

با توجه به این موضوع که امدادرسانی به موقع و سریع از جمله کارهایی است که در صورت بروز حوادث در کاهش حوادث بسیار تاثیرگذار است امید است که برای تحقق این خواسته مهم مردم گامی اساسی برداشته شود و مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی برای اجابت این تقاضا گام‌های عملی بردارند.

 

انتهای پیام/س