ایلام بیدار12:05 - 1395/09/09
در ایام منتهی به اربعین امسال صورت گرفت؛

کاهش 54 درصدی کشته های حوادث رانندگی در ایلام

تعداد افراد فوت شده در حوادث رانندگی ایام منتهی به اربعین سال 95 در جاده های منتهی به مرز بین المللی مهران 54 درصد کاهش یافت.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس، محسن ناصری، رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: طرح ترافیکی اربعین 95 در جاده های مواصلاتی منتهی به مرز بین المللی مهران از 20 آبان آغاز و تا پنجم آذر ادامه یافت.

وی افزود: در قالب این طرح، 100 تیم از نیروهای پلیس راه تمام جاده های ارتباطی شهرستان هایی که در مسیر تردد زائران قرار داشتند را زیر پوشش نظارت و کنترل خود قرار دادند ضمن اینکه 30 ایستگاه موقت نیز بویژه در نقاط حادثه خیز استان مستقر شدند.
سرهنگ ناصری تاکید کرد: بیشترین تمرکز این نیروها در مسیرهای ایلام به مهران و بالعکس، ملکشاهی به مهران، قلاجه ، حمیل و مهران به دهلران بود که در نتیجه کنترل و پایش دقیق مسیرهای ارتباطی شاهد کاهش قابل توجه حوادث رانندگی در این ایام بودیم.

** کاهش 70 درصدی تصادفات منجر به فوت
رئیس پلیس راه ایلام بدون اشاره به تعداد فوتی های حوادث رانندگی در اربعین 95 یادآور شد: با وجود آنکه بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان تردد خودروها در این بازه زمانی به نسبت دوره مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش را نشان می دهد که در برخی روزها این مقدار به 210 درصد نیز می رسید، ولی در این مدت شاهد کاهش 70 درصدی تعداد تصادف های منجر به فوت و همچنین کاهش 54 درصدی فوتی های حوادث رانندگی بودیم.
سرهنگ ناصری اضافه کرد: سال گذشته بیشترین عامل حوادث رانندگی تجاوز به چپ بود که امسال تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی و خستگی مهم ترین عامل بروز سوانح رانندگی در مسیرهای منتهی به مرز مهران بوده است.

** اجرای موفق طرح یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام
وی با اشاره به اجرای طرح یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام در هنگام بازگشت زائران گفت: اجرای این طرح در کاهش قابل ملاحظه بروز گره های ترافیکی تاثیرگذار بود و با مشکل خاصی در زمینه تردد خودروها بویژه اتوبوس های بین شهری روبرو نبودیم.
به گفته وی، اجرای این طرح برای ساکنان بومی این مناطق مشکلاتی را ایجاد کرد و آنها مجبور بودند برای انجام امور جاری خود مسیرهای طولانی تری را طی کنند که برای این سعه صدر و تحمل سختی باید قدردان آنان باشیم.

** لزوم ایجاد کمربندی غربی شهر مهران
رئیس پلیس راه ایلام گفت: با وجود بر طرف کردن بخشی از مشکلات سال گذشته در تردد خودروها امسال نیز برخی مسائل بروز کرد، کمربندی شرقی مهران جوابگوی نیاز تردد اتوبوس ها نیست و باید در سال آینده با احداث کمربندی غربی مسیرهای رفت و برگشت اتوبوس ها جدا شود تا با سهولت بیشتری ترددها انجام شود، ضمن اینکه در ترمینال برکت و اربعین نیز نواقصی مشاهده شد که باید برای سال آینده برطرف شوند.
سرهنگ ناصری ساماندهی موکب های مسیر بویژه در محدوده سد کنجان چم و گدارخوش و همچنین سازماندهی بهتر پارکینگ ها را از دیگر نیازهایی دانست که باید در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد.
وی یکی از مهمترین مشکلات امسال زائران در اربعین 95 را نبود تابلوهای علائم راهنمایی مسیر به زائرین در طول مسیر برشمرد که باعث شد وظیفه راهنمایی زائرین را نیز ماموران پلیس راه بر عهده بگیرند که امیدواریم این مشکل نیز در سال آینده برطرف شود.
بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در ایام منتهی به اربعین امسال از مرز مهران عبور کرده و وارد کشور عراق شدند و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر نیز پس از شرکت در آیین اربعین و زیارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهای مذهبی عراق از این مرز وارد کشورمان شدند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران است. 

 

انتهای پیام/س