ایلام بیدار10:12 - 1395/09/03

زباله های رها شده در خیابان های مهران+ عکس

رهاسازی زباله ها در مناطق مختلف شهر مهران در ایام اربعین، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و گلایه ی ساکنان مناطق مختلف این شهرستان را به همراه دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران، بعد از ایام اربعین و حجم بالای تردد زائران در این شهرستان، بخش مهمی از زباله های این ایام در قسمت های مختلف شهر مهران رها شده که هرگونه سهل انگاری، سلامت شهروندان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

انباشت و رهاسازی زباله، یکی از معضلاتی است که در ایام اربعین و بر وخامت آن در شهرستان مهران افزوده شده و ساماندهی و راهکاری برای این مشکل وجود ندارد؛ به طوری که عدم رعایت استاندارها و پراکندگی زباله ها در سطح شهر، مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد.

بررسی میدانی خبرنگار آوای مهران، نشان از پراکندگی پسماندها و زباله‌های شهری در خیابانها دارد و این زباله ها در این ایام که حجم زیاد زایران به شهر وارد شده اند به‌راحتی در مجاورت منازل مسکونی رها شده اند.

بنابراین گزارش، یکی از ساکنان محله فرخ آباد با اشاره به انتقال بیماری ها در اطراف زباله ها به خبرنگار ما می گوید: زباله های پر از آلودگی و ناقل بیماری، یک معضل جدی است و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

حسنی ادامه می دهد : حجم زباله هایی که در شهر رها شده بسیار زیاد است و نیاز به جمع آوری هرچه سریعتر آنها را دارد.

احمدی ساکن فاز سه نیز با اشاره به رها کردن زباله ها در جداول این منطقه می گوید : تمام جداول و معابر این منطقه پر از زباله است و برای پاکیزگی محله ها نیاز به عزم جدی مسوولان دارد.

وی اظهار کرد: فصل زمستان است و با وجود این زباله ها هزار و یک خطر سلامت کودکان را تهدید می کند.

شهروند دیگری از فاز یک نیز از وجود زباله ها در خیابانها ابراز نارضایتی می کند و می گوید:  شهرداری حداقل زباله‌ها را جمع کند؛ و طی روزهای گذشته زباله‌ها گاهی چند روزی روی هم تلنبار شده و به علت وجود حیواناتی نظیر گربه و سگ به صورت نامنظم در سطح خیابان پخش می‌شوند.

ناصری اضافه می کند: آلودگی زیست‌محیطی بیماری های مختلف و از جمله بیماری پوستی را به دنبال دارد؛ لذا برای دفع مناسب زباله ها در این محله اقدام مناسبی باید صورت گیرد.

وی افزود: در زمان بارندگی نیز، آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شده و خیابانها سرازیر می شود.

این در حالی است که جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است و به گفته شهرداری مهران روزانه 150 تن زباله جمع آوری می شود.

انتهای پیام/ی