ایلام بیدار12:28 - 1395/08/29
در ایلام؛

نخستین دوره جشنواره عکس مسیر سبز برگزار می شود

نخستین دوره جشنواره عکاسی مسیر سبز با محوریت شعار معلولیت محدودیت نیست، امسال به میزبانی اداره کل بهزیستی استان ایلام شروع به کار نمود.

به گزارشايلام بيدار، فرهاد قیصربیگی؛ مدیرکل سازمان بهزیستی ایلام گفت: به همت روابط عمومی این اداره و با تلاش یک تیم کاری تخصصی، نخستین دوره جشنواره هنری و معنوی مسیر سبز از تاریخ 24 آذر در ایلام آغاز به فعالیت نمود. هدف از برگزاری این جشنواره تحقق شعار معلولیت محدودیت نیست می باشد و موضوعاتی که برای عکاسی در نظر گرفته شده؛ انعکاس فعالیت های اداره بهزیستی در حوزه مددکاری، توانبخشی و اورژانس اجتماعی و همچنین نشان دادن توانمندی و روحیه ی بالای توان خواهان است که نمود آن را در حضور این اشخاص در پیاده روی بزرگ اربعین می بینیم.

وی در ادامه گفت با اینکه از لحاظ زمانی محدودیت بسیار زیادی داشتیم اما در همین زمان کم، کار آغاز شده و تیم اجرایی جشنواره از طرق مختلف در حال اطلاع رسانی می باشند و پیش بینی می شود که بدلیل موضوع خاصی که برای عکاسی عنوان شده، عزیزان زیادی آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند.
همه ساله جمع کثیری از عاشقان حسین (ع) مسیر پیاده روی منتهی به کربلا را از طریق مرزهای غربی ایران انجام می دهند که سهم عظیم این تردد از مرز مهران در استان ایلام است بطوری که امسال این میزان به نحو بسیار زیادی افزایش یافته است. در چند روز اخیر حجم زوار راهی کربلا بگونه ای بوده که در هر شبانه روز 90هزار نفر از این مرز راهی مسیر کربلا شده اند که جمع چشمگیری از این راهیان، توان خواهانی هستند که عزم خود را برای طی نمودن این مسیر طولانی جزم نموده اند و البته در کلیه طول مسیر، پایگاه ها و نیروهای سازمان بهزیستی بطور شبانه روزی آماده ارائه تمامی خدمات لازمه به این عزیزان هستند.
نخستین دوره این جشنواره در دو بخش عکاسی با دوربین های حرفه ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود که پس از داوری در هر بخش به سه نفر برگزیده هدایای نقدی، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا می گردد. مهلت دریافت آثار برای شرکت در این جشنواره تا 5 آذر 1395 است و بدلیل محدودیت زمانی، این مهلت قابل تمدید نیست. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با امور هماهنگی های جشنواره با شماره 09186161652 تماس حاصل نموده و یا در فضای مجازی به کانال تلگرام @masiresabzbh و صفحه اینستاگرام @masiresabz_bh مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ی