ایلام بیدار06:01 - 1395/08/22
گزارش؛

دودهای نفس گیر در تونل آزادی

این روزها تردد فشرده وسایط نقلیه و نبود تهویه مناسب شرایط سختی را در تونل بزرگ آزادی‌ ایجاد کرده و از سویی نبود روشنایی مناسب ضریب خطرآفرینی را دوچندان کرده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازدیار زاگرس،اتصال شهر ایلام (مرکز استان) به مرکز و شمال کشور، باید از طریق راه ایلام - حمیل تامین گردد.

مهم ترین سازه این راه، تونلی به طول 1178 متر می باشد که «تونل آزادی» نام گرفته است؛ جاده ارتباطی که شهرستانهای سیروان وچرداول را به مرکز استان متصل می کند.

هم اینک این جاده یکی از مهمترین راههای ارتباطی و دسترسی زائرین عتبات عالیات از نقاط مختلف کشور محسوب می شود واز طرفی شاه راه اصلی ارتباطی مرز بین المللی مهران تلقی می شود و از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.
شاید آن زمانیکه این تونل تنها متصل دهنده دوشهرستان سیروان وچرداول به مرکز استان بود نواقص این تونل چندان مهم به نظر نمی رسید اما اینک این تونل بعنوان مهمترین پل ارتباط دهنده کشور به شهرستان ایلام ومهران تلقی می شود برهمین اساس است که اهمیت آن دوچندان شده است.

اگر چه بهره برداری ازمحور ایلام به سیروان وچرداول درسنوات قبل  و رها شدن مردم از مسیر خطرناک و پرپیچ و خم قبلی مسافت این دوشهرستان به مرکز استان را کوتاه وحرکت در این مسیر را ایمن کرده است ، اما این روزها نبود سیستم تهویه در تونل آزادی این شیرینی را به کام مردم تلخ کرده است.

تونل آزادی به لحاظ وجود توده هایی از گازهای آزار دهنده اگزوز خودرو های سنگین و فرسوده سلامتی مسافران بویژه تردد افراد دارای مشکلات تنفسی،کودکان و سالخوردگان را تهدید می کند.

این تونل که مسیر هزاران خودرو در هر روز است علاوه بر مشکل دود های سمی، دارای مشکلاتی دیگری نیز است که می توان روشنایی این تونل را یکی از مهمترین آنها عنوان کرد.

قبل از ایام اربعین سال گذشته سیستم روشنایی تونل آزادی اصلاح شد ولی هم اکنون تعداد قابل توجهی از چراغ های این تونل از سمت ایلام همچنان خاموش است و به همین دلیل روشنایی تونل‌ آزادی از کیفیتی مناسبی برخوردار نیست.

تردد فشرده وسایط نقلیه و نبود  تهویه مناسب شرایط سختی را در این تونل‌ بزرگ ایجاد کرده و از سویی نبود روشنایی مناسب ضریب خطرآفرینی را دوچندان کرده است.

حجم بالای تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین از این محورنیازمند بهسازی و بازسازی نواقصات و مشکلات می باشد اما مسیری که نام جاده کربلا را یدک می کشد این روزها در هاله ای از دود و تاریکی به سر می برد این وضعیت زمان افزایش تردد خودروهای شخصی و وسایل نقلیه کوچک حاد می شود که به دلیل دید نامناسب و تردد در میان کامیون های ترانزیتی زنگ خطر حادثه های جبران ناپذیر را به صدا در می آورد.

انتهای پیام/س