ایلام بیدار07:07 - 1395/08/17
فرماندار ایوان:

تمهیدات لازم برای زائران اربعین در ایوان اندیشیده شد

فرماندار ایوان گفت: تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی زائر حرم حسینی(ع) در ایام اربعین در این شهرستان و در قالب شش کمیته اندیشیده شده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازجویزر، "معروف بسطامی"، فرماندار ایوان گفت:کمیته های ستاد اربعین این شهرستان با وظایف مشخص امنیتی، اسکان و پشتیبانی، بهداشت و درمان و امداد، انتظامی و ترافیک، فرهنگی و تبلیغاتی، مشارکت های مردمی، زیر ساخت وسوخت با آمادگی کامل از زائران استقبال می کنند.

 بسطامی اظهار کرد: این ستاد با استقرار 2 موکب در ورودی داخلی شهر و مسیر چهارمله و 2 موکب مسیر برگشتی در روستای سراب و میدان ولیعصر با تمام امکانات پزشکی و درمانی با سه نیروی عملیاتی در هر بخش خدمات خود را به زائران ارائه می دهند.

 بسطامی ادامه داد: پاره ای از اقدامات انجام شده توسط این ستاد را آماده سازی زیرساخت ها از جمله مرمت و به سازی کنار گذر جنوبی شهر بعنوان پشتیبان جاده اصلی جهت کاهش بار ترافیکی، روکش آسفالت از تونل قلاجه تا 2 راهی زرنه به طول هفت و نیم کیلومتر، پیگیری روکش مسیر سراب ایوان ( که در حال حاضر یک و 2 دهم کیلومتر پیشرفت داشته که از اداره راه و شهرسازی درخواست تسریع عملیات آن شده است) ذکر کرد .

فرماندار ایوان با بیان اینکه عمران شهری نیز در قالب لکه گیری و تسهیل روند تردد زوار در مسیر ایوان در حال اجرا است، گفت: اکیپ راه سازی نیز با آمادگی کامل از تونل قلاجه با توجه به احتمال بارندگی و لغزندگی جاده اقدامات اولیه از جمله نمک پاشی را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: همه حفاری های عمرانی دستگاه های مختلف و نیز کوچ عشایر با هماهنگی و اطلاع رسانی امور عشایری این شهرستان در 20 روز آینده تعطیل می شود و 2 ایستگاه انتظامی نیز سلامت جاده و محل استراحت و امنیت موکب ها، طرح ترافیکی و روان سازی داخل شهر را به عهده دارند.

وی محل اسکان زائران را سه مدرسه، 2 خوابگاه کمیته امداد و آموزش و پرورش، خوابگاه اداره ورزش و جوانان ایوان و امام زاده عبدالله اعلام کرد و تاکید کرد: همه دستگاه های این شهرستان در آمادگی کامل و با تجهیزات کامل زیرساختی آماده پذیرایی از زائران در اربعین حسینی هستند.

بسطامی اظهار کرد: نمایندگی ایران خودرو به صورت شبانه روزی در طول مسیر و با شماره تماس 096440 و اداره میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات جهت معرفی شاخص های این شهرستان و بنیاد شهید نیز در زمینه ایثار گری به زائران اطلاع رسانی و خدمات ارائه می دهند.

 سال گذشته شهرستان ایوان پذیرا و محل تردد 30 درصد از زائران اربعین بود که امسال پیش بینی می شود این میزان به 45 درصد افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام/س