ایلام بیدار07:02 - 1395/08/17
بازی یک پروژه با اعصاب مردم؛

فرستنده دیجیتال دهستان "زنگوان" سیگنال ندارد

با گذشت دو ماه از افتتاح فرستنده دیجیتال دهستان زنگوان از توابع شهرستان سیروان ولی هنوز این فرستنده سیگنال ندارد و این روزها گلایه هایی را از مردم روستاهای این دهستان در پی داشته است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازسیروان نوین، شبکه دیجیتال سال هاست که در کشور راه اندازی شده و با پخش شبکه های تلوزیونی با کیفیتی قابل قبول امروز بسیاری از سلیقه ها را برای حضور پای جعبه جادویی تلوزیون میخ کوب می کند.

اما ایستگاه فرستنده دیجیتال دهستان زنگوان از توابع شهرستان سیروان که در هفته دولت امسال همزمان با سفر شهرستانی استاندار ایلام با اعتبار ده میلیارد ریال افتتاح و راه اندازی شد، این روزها گلایه هایی را از مردم روستاهای این دهستان در خصوص نبود سیگنال و عدم این شبکه ها در پی داشته است .

همه این مشکلات در حالی صورت می گیرد که با راه اندازی فرستنده دیجیتال در این دهستان همه به سمت خرید دستگاه دیجیتال و دریافت تصاویر باکیفیت رفته اند ولی غافل از اینکه روزی می رسد که شبکه های دیجیتال قابل دریافت نیستند و این موضوع رفته رفته به یک معظل بزرگ تبدیل شده است.

عدم دسترسی اهالی این دهستان به گیرنده های دیجیتال و شبکه های آن مسلما موجبات روی آوردن مردم به جایگزینی دیگر برای این گیرنده ها را فراهم می اورد و بدون شک یکی از عامل های جولان ماهواره ها بر پشت بام خانه همشهریان بوده و اگر پای صبحت بسیاری از سرپرستان خانوارها بنشینیم شاهد گلایه تاثیر ماهواره بر فرزندان و محیط خانه هستیم.

طاها دوستی فرد، یکی از اهالی دهستان زنگوان در گفتگو با خبرنگارسیروان نویناظهار کرد: متاسفانه در شهرک سرتنگ و روستاهای دهستان زنگوان برنامه‌های صدا و سیما از قدیم الایام بصورت آنالوگ آنهم با کیفیت ضعیف دریافت می‌شود و این مسئله باعث شده برخی مردم به اجبار از ماهواره استفاده کنند.

وی افزود: در هفته دولت امسال فرستنده دیجیتال این دهستان افتتاح و این باعث خوشحالی مردم این روستاها شد ولی این خوشحالی زیاد طولی نکشید چرا که وقتی دستگاه گیرنده دیجیتال را خریداری کردیم خبری از شبکه های دیجیتال نبود.

دوستی فرد ادامه داد: اکثر مردم شبکه های داخلی را به شبکه های ماهواره ای ترجیح می دهند امااین موضوع همت ویژه ای برای رفع مشکل فرستنده دیجیتال این دهستان توسط مسئولان مربوط را می خواهد.

حسینی، یکی  از شهروندان ساکن در شهرک سرتنگ ضمن گلایه از عدم پوشش کانال های دیجیتال توسط  فرستنده این دهستان به خبرنگار ما گفت: صبح تا شب از بدی های ماهواره و اثرات مخرب برنامه های ماهواره ای بر نسل جوان و خانواده ها حرف می زنیم اما کسی پیدا نمی شود حداقل زیر ساخت های لازم برای دریافت با کیفیت شبکه های داخلی را برای مردم فراهم کند  تا مردم مجبور به خرید ماهواره نباشند.

وی عنوان کرد: تازمانی که دریافت کانال های داخلی برای مردم با هزار جور دردسر و قطعی های مکرر همراه باشد نباید انتظارداشته باشیم که مردم کمتر به سوی ماهواره از خود اشتیاق نشان دهند.

یکی دیگر از اهالی دهستان زنگوان با گلایه از بی توجهی مسئولان به مشکل فرستنده دیجیتال در این دهستان گفت: فرستنده دیجیتالی که دو ماهه افتتاح شده اما اهالی نمی توانند از شبکه های آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: انگار این پروژه هم مانند سایر پروژه های شهرستان فرمالیته بوده و گرنه چه دلیل دارد ما نتونیم از آن بهره مند شویم.

این فرد تاکید کرد: مسئولان تنها به فکر افتتاح نباشند و بلکه باید بعد از افتتاح طرح ها بر روی آنها نظارتی داشته باشند تا باعث بدبینی مردم نشود.

امیدواریم مسئولان مربوطه در شهرستان و استان این مشکل را هر چه سریعتر رفع کنند تا مبادا در آینده شاهد هزینه هایی بیشتر و حتی جبران ناپذیر باشیم و نباید فراموش کنیم رسانه جز قدرت های اصلی در هر جامعه ای می باشد.

 

انتهای پیام/س