ایلام بیدار11:00 - 1395/08/12
گزارش؛

ملکشاهی؛ شهرستانی که ترمینال مسافربری ندارد

شهرستان ملکشاهی به ترمینال مسافربری واحد و مجهز برای رفاه حال مسافرین نیاز جدی دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، پایانه مسافربری یا ترمینال مسافربری فضا و محلی برای سوار و پیاده کردن مسافران بین شهری و بین استانی است که غالباً به شکل یک ساختمان بزرگ همراه با امکانات رفاهی طراحی می شود.

شرکتهای مسافربری دارای دفاتر فروش بلیط در پایانه ها هستند و مسافران از طریق سکوهای مشخص سوار یا پیاده می شوند.

اغلب  شهرهای ایران دارای یک یا چند  پایانه مسافربری بین شهری هستند که مسافران با مراجعه به آنها با وسایل مختلف از جمله سواری و اتوبوس  اقدام به سفر به مقصد مورد نظر می کنند.

ترمنیال نخستین مکانی است که وقتی گردشگر وارد شهر می‌شود ذهنیت آن نسبت به شهر مورد نظر شکل می‌گیرد به همین دلیل زیبایی بصری ترمینالها و وجود امکانات مناسب در آن ضروری است.

داشتن فضای کافی برای نمازخانه و سرویس بهداشتی ،آسایشگاه مخصوص رانندگان،دفتر فروش بلیط و ... از ویژگیهای یک ترمینال جامع است.

شهرستان 27 هزار نفری ملکشاهی فاقد ترمینال جامع است، وجود شرکت مسافربری به شکل گاراژ قدیمی زیبنده مردم شهرستان ملکشاهی نیست. برای تردد به میمه،دهلران و آبدانان هم هیچ محل خاصی حتی در حد گاراژ در ملکشاهی وجود ندارد.

مسافران این  شهرستان بویژه در شب به دلیل نبود ترمینال نمی توانند با خیال راحت به مقصد مورد نظر خود بروند .گاراژ ملکشاهی به مهران هم در واقع وجود ندارد و یک محل اسمی است.

تردد به شهر مهر و روستاهای اطراف شهرستان نیز همین معضل را دارند.

هنوز برنامه مشخصی برای تحقق این خواسته مردم در نظر گرفته نشده و پیگیری ها برای استفاده از بخش خصوصی در مورد احداث ترمینال برای ملکشاهی هم انجام نشده است.

احداث ترمینالی مجهز در این شهرستان، مطالبه اصلی مردم است و نقش مهمی در توسعه و رونق منطقه را ایفا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/س