ایلام بیدار08:33 - 1395/08/03
قابل توجه مسئولان؛

وقت نماز کار تعطیل است

نماز اول وقت در دین مبین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته اما در جلسات و همایش‌های امروزی، اقامه این فریضه الهی به زمانی بعد از سخنرانی‌ها و گرفتن مصوبات موکول می‌شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، یکی از مهم‌ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده نماز است؛ در اهمیت نماز و اینکه ستون دین معرفی شده سخن‌های بسیار گفته‌اند که سبک شمردن نماز، شکل‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها، تأًخیر در خواندن آن است.

دراین مورد روایات زیادی از معصومین وارد شده است که به چند مورد از آنها اشاره می‌شود: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی‌گردد.»

شیطان از انسانی که نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، می‌ترسد اما نسبت به هر کس که نمازهای خود را به تاخیر بیفکند جرأت پیدا می‌کند و او را به ارتکاب گناهان بزرگ وادار می‌نماید.

بعضی از ادارات شهرستان چرداول جلسات اداری خود را قبل از اذان شروع می کنند وبا توجه به ساعات طولانی جلسات وقت نماز می گذرد ودر واقع جلسات  اداری این شهرستان مانع نماز خواندن در اول وقت می شود.

حال با توجه به این همه توصیه و تاکید برای به جای آوردن نماز اول وقت توسط ائمه معصومین(ع) مسئولان که باید الگویی برای جامعه باشند بهتر نیست جلسات و برنامه‌های خود را به زمان نماز موکول نکنند تا در اجرای این فریضه مهم و دارای اهمیت کوتاهی نشود؟

همچنان که در توجه والدین به نماز می‌تواند در نماز خواندن فرزندانشان تاثیرگذار باشد به همان میزان توجه مسئولان  ادارات نیز به نماز اول وقت می‌تواند در گرایش جامعه به سمت اقامه نماز در اول وقت تاثیرگذار باشد.

تک تک افراد و مدیران باید نسبت به بحث نماز و همچنین تاثیرات مثبت آن، اعتقاد و باور قلبی داشته باشند و اگر این باور قلبی بوجود بیاید، شاهد حضور پرشور و حداکثری افراد در نمازهای اول وقت و جماعت خواهیم بود.

امیدواریم مسئوولان ادارات شهرستان چرداول طوری یرنامه ریزی کنند که این جلسات طولانی به نماز اول وقت وکار ارباب رجوع لطمه ای وارد نکند.

 

انتهای پیام/س