ایلام بیدار12:24 - 1395/06/03
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

مشکلات پروژه دشت سیروان با اعتبارات استانی حل شدنی نیست/ طلب کشاورزان تا مهر پرداخت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پروژه دشت سیروان مشکل اعتباری داشته و با این اعتبارات استانی قابل حل نیست.

"سید محمدتراب میری" رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت سیروان یکی از طرح های استراتژیک و مهم استان بوده که راه اندازی آن می تواند بخش عظیمی از مشکلات شهرستان و استان را مرتفع کند.

وی با اشاره به آبیاری سه هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان سیروان در با راه اندازی این پروژه، اظهار کرد: راه اندازی این طرح نقش بسزایی در اشتغال پایدار استان دارد اما متآسفانه مانند برخی پروژه های کوچک کشاورزی استان با مشکلات اعتباری مواجه بوده و باعث تعطیلی فعالیت عمرانی آن شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام همت مسئولان استانی را در راه اندازه این پروژه ضروی دانست و عنوان کرد که این پروژه در سال 94 علیرغم سهم 780 میلیراد ریالی که داشته اما متأسفانه یک ریال اعتبار برای راه اندازی آن تخصیص نیافته و در کل با این وضعیت اعبارات قطره چکانی استان با توجه به استانی بودن پروژه مشکلات آن حل نشدنی است.

میری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی این طرح اظهار داشت: در جلسه که با مدیرعامل بانک زمین صورت گرفته قول مساعد داده شده تا از محل اعتبارات داخلی نسبت به حل مشکل این پروژه و برخی پروژه های کوتاه مدت کشاورزی نسبت به حل مشکلات آن اقداماتی صورت دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص طلب گندمکاران استان بیان داشت: از مجموع 338 میلیراد طلب کشاورزان ایلامی مبلغ 306 میلیارد پرداخت شده و مابقی طلب نیز حداکثر تا پایان شهریور و اوایل مهرماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی