ایلام بیدار14:51 - 1395/03/26
نماینده ولی فقیه در استان:

تکریم ارباب رجوع مصداق امربه معروف است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رعایت حقوق ارباب رجوع مصداقی از امر به معروف بوده که باید مدیران مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمسن محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دومین جلسه اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی گفت: اخلاق از مهمترین نکات در کار مسئولان و کارگزارانی بوده که صاحب منصب هستند و شاهدیم حضرت علی (ع) در نهج البلاغه همیشه با ارسال نامه به مسئولان حکومتی خود مدنظر داشته است.

وی به مهمترین نکات نامه های امیرالمومنان (ع) اشاره و اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نامه های خود همیشه کارگزارن را به تقوی الهی و ترس از خدا دعوت کرده و مهمترین وظیفه انها را نگاه انسانی به مراجعه کنندگان دانسته است.

نماینده ولی فقیه در استان احترام به ارباب رجوع را مصداقی از امربه معروف دانست و افزود: مدیران اجرایی نظام جمهوری اسلامی نیز باید این وظیفه را مدنظر داشته و با ارباب رجوع با احترام برخورد و منزلت و شخصیت انها را رعایت کنند به طوریکه مسلمان و غیرمسلمان برای انها فرق نکند و این خود مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام لطفی در ادامه به برخی دیگر از وظایف مدیران و کارگزاران از دیدگاه حضرت امیر(ع) پرداخت و تصریح کرد: از دیگر وظایف مسئولانی که از سفره نظام جمهوری اسلامی ارتزاق می کنند خدمت رسانی به نحو احسن بوده بطوریکه بتوان گره ای از مشکلات نظام و مردم باز شود و با رعایت قانون و مقررات امورات مردم را به جلو ببرند.

امام جمعه ایلام رعایت حقوق بیت المال را وظیفه ای دیگر عنوان و بیان کرد: مدیران باید با درستکاری و حسن انجام کار در رعایت حقوق عمومی و بیت المال تلاش کنندو از استفاده بی مورد و شخصی پرهیز نمایند.

وی در پایان با ابراز گلایه از برخی ادارت در خصوص حضور در مراسمات ختم اظهار داشت: متأسفانه بعضاً مشاهده می شود برخی ادارات به بهانه حضور در ختم و فاتحه خوانی کار ارباب رجوع را زمین گذاشته و با ترک واجبی بدنبال مستحب میروند این اقدام خلاف بوده و ضایع کردن وقت ارباب رجوع خود مصداقی از خیانت است زیرا باعث بدبینی به نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

انتهای پیام/ی