ایلام بیدار09:08 - 1395/03/26
ایلام بیدار از یک انتخاب ننگین تاریخ ساز گزارش می دهد؛

سازمانی به نام ملل به کام امریکا و اسرائیل!

گزارش های مغرضانه سازمان ملل علیه ایران در حالی است که هیچ گزارشی در رابطه با امریکا و اسرائیل را منتشر نکرده و این نشان می دهد که این سازمان تنها به نام ملل است و به کام امریکا و اسرائیل!

گروه سیاسی ایلام بیدار::یکی از اخبارهای مهم روز دنیا که ابا واکنش های زیادی همراه بوده انتخاب روسای شش کمیته است که انتخاب رئیس یکی از این کمیته‌ها به کلی خبرساز شده است.

براساس این گزارش، مجمع عمومی سازمان ملل صحنه رای گیری برای انتخاب این شش کمیته را انجام و در جریان یکی از این رأی‌گیری‌ها، مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به عنوان رئیس کمیته حقوقی این سازمان انتخاب کرد.

در این رای گیری 109 رای مثبت، 23 رای ممتنع و 14 رای نامعتبر برای نامزدی تل‌آویو در ریاست کمیته حقوقی داده شده است، 43 عضو هم به دیگر نامزدهای ریاست رأی داده‌اند. 

اما در این میان باید به چند نکته توجه داشت: اول اینکه براساس منابع خبری موثق این رأی گیری به صورت مخفی انجام گرفته و مخفی نشان دادن این انتخابات هاله ای از ابهام را در ذهن ها برقرار کرده است.

در واقع مخفی جلوه دادن این انتخاب نشان از برنامه ریزی گسترده هم برای به رسمیت شناختن رژیم فاسد صهیونیستی است و هم اینکه دست هایی در پشت پرده قرار دارد تا از این انتخاب نهایت استفاده های لازم برده شود.

با توجه به اینکه سازمان ملل سابقه درخشانی در کارنامه خود به خصوص در رابطه با ایران ندارد و کشورهای عضو آن تحت نظر کشورهای غربی اداره می شود بدون شک این انتخاب در راستای پروژه علیه ایران اسلامی است.

سازمان ملل که به جای اتخاذ تصمیمات صحیح بعنوان یک سازمان بین المللی بازیچه دست چند کشور غربی تبدیل شده حتی در گزارش های خود بارها و بارها کتمان حقیقت کرده و چشمان خود را بر روی ان بسته است.

این گزارش ها البته تنها مختص به ایران نبوده بلکه در سری گزارش های خود کشورهای اسلامی را درگیر این هدف خود کرده و بارها با نادیده گرفتن برخی موضوعات ثابت کرده که به حای اینکه سازمان ملل باشد سازمان امریکا و اسرائیل است.

از نمونه بار این سناریوها می توان به انتشار گزارش مغرضانه علیه ایران اسلامی نام برد که سازمان ملل در این گزارش گستاخانه خود سناریوی نخ‌نمای دیگری را عملیاتی کرد و مدعی شد :ایران شماری از افراد بهایی و دروایش را زندانی کرده است.

این گزارش همچنین با حمایت از "سعید عابدینی" فردی که صراحتا نقض قانون کرده و با برپایی یک کلیسای خانگی اقدام به ترویج زیرزمینی دین مسیحیت در ایران کرده است ادامه می دهد:از جمله زندانیان در ایران سعید عابدینی و یک کشیش آمریکایی هستند.

علاوه بر این دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود درباره حقوق بشر در کشورهای جهان مدعی شد که وضعیت آزادی بیان در ایران از زمان انتخاب "حسن روحانی" تاکنون تغییری نکرده و وی نتوانسته‌ است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

این همه فرار رو به جلو در حالی است که یک بیانیه رسمی بر علیه امریکا و یا اسرائیل از سوی این سازمان منتشر نشده و این نشان می دهد که سازمان تنها به نام ملل است و به کام امریکا و اسرائیل.

اگر بخواهیم از جنبه دیگری به موضوع نگاه کنیم با توجه به بحث برجام، بدون شک اهداف دیگری در این خصوص وجود دارد تا اسرائیل به این سمت دست یابد و آن نیز ورود به مقوله برجام می تواند باشد تا با توجه به برد این سازمان در سطح دنیا به موارد خواسته شده خود در این مسیر دست یابد.

واکنش ها به انتخاب اسرائیل بعنوان کمیته حقوقی سازمان ملل

این انتخاب اما واکنش هایی را در پی داشت و وزارت خارجه فلسطین انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل را محکوم کرد و و آن را یک سیلی به قانون بین‌الملل می‌داند.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه اعلام کرد به همراه نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تمامی تلاش خود را برای توقف این «سیرک ناراحت کننده» انجام داده اما راه به جایی نبرده است.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: متاسفانه کشورهای بسیاری به جای اینکه اسرائیل را به خاطر جنایت‌هایش مجازات کنند، تصمیم گرفتند به دلیل نقض قانون بین‌الملل، مورد تشویقش قرار دهند.

در ادامه این گزارش ذکر شده: کشورهای غربی چگونه این موضوع را قبول کردند در حالی که گزارش‌ها و مستندات بسیاری درباره نقض قوانین بین‌الملل توسط اسرائیل در اختیار دارند.

 
نماینده ایران در سازمان ملل از انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته‌های فرعی شش‌گانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار تأسف کرد و این انتخاب را موجب ضربه به اعتبار و جایگاه کمیته حقوقی سازمان ملل متحد دانست.
وی با اشاره به موارد متعدد نقض اصول منشور ملل متحد، قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، به قطعنامه‌های مکرر سازمان ملل متحد در تقبیح و محکومیت اقدام‌ها این رژیم و نیز سرکشی و سرپیچی رژیم صهیونیستی از پذیرش درخواست‌های جامعه بین‌المللی اشاره کرد و در چنین شرایطی این انتخاب را به منزله تمسخر اصول منشور ملل متحد و آرمان‌هایی دانست که این سازمان برای نیل به آن‌ها بنیان گذاشته شده است.
 
انتهای پیام/س