ایلام بیدار08:02 - 1395/03/26
با موافقت مسئولان کشوری برای اربعین امسال/

زائران اتباع بیگانه از مرز چیلات عبور می کنند

معاون استاندار ایلام گفت: در صورت موافقت مسئولان کشوری و با توجه به ظرفیت مرز چیلات در دهلران تردد زائران اتباع بیگانه از این مرز صورت گیرد.

به گزارشايلام بيدار، حسین کلانتری در نشست ستاد اربعین استان که با حضور مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی کشور برگزار شد، اظهار کرد: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی پیام رسا و بزرگ انقلاب اسلامی را برای جهان و جهانیان دارد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای مهیا سازی امکان میزبانی مناسب میلیونها زائر اربعین حسینی یاد اوری کرد: .پارسال اقدام های خوبی در حوزه های راه، آب، برق و روشنایی جاده، تاسیسات زیر بنایی و افزایش امکانات پایانه مرزی مهران انجام شد اما باز هم اقدامات زیادی وجود دارد که باید انجام شود.
معاون استاندار ایلام با اشاره به لزوم تسریع در ساماندهی محل پارکینگ خودروها در این ایام تاکید کرد: برای انجام این مهم تمامی دستگاه های مرتبط تا اوایل تیرماه موظف هستند تا نظر شفاف و کتبی خود را به همراه ذکر دلایل ارائه کنند.
کلانتری با اشاره به مشکلات سال گذشته در خصوص ایجاد پارکینگ ها در ورودی شهر مهران گفت: باید پارکینگ های بخش خصوصی شناسنامه دار شوند و در این خصوص با درخواست مجوز، رعایت موارد قانونی را رعایت کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات اربعین سال گذشته را حضور اتباع بیگانه در مرز مهران بیان کرد و افزود: در این خصوص پیشنهاد می شود در صورت موافقت مسئولان کشوری و با توجه به ظرفیت مرز چیلات در دهلران تردد زائران اتباع بیگانه از این مرز صورت گیرد.

 

انتهای پیام/س