ایلام بیدار01:08 - 1395/03/26
مدیر کل ارشاد ایلام:

ستاد طرح ملی علمدار کربلا در ایلام تشکیل می شود

مدیرکل ارشاد ایلام گفت: ستاد طرح ملی علمدار کربلا با حضور دستگاه های فرهنگی و اجرایی مرتبط در ایلام تشکیل می شود.

به گزارشايلام بيدار، علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته استقبال بسیار خوبی از این طرح در استان ایلام و نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

وی، با اشاره به اینکه برگزاری این طرح زمینه‌ای مناسب در راستای کار فرهنگی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت ابوالفضل(ع) دارد، افزود: استان ایلام با توجه به شرایطی که در هم‌جواری با عتبات عالیات دارد از توانمندی و ظرفیت بالایی برای برگزار این طرح برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد: با توجه به مراودات دینی و اشتراکات مذهبی با استان‌های هم‌جوار استان در کشور عراق ازجمله استان واسط، باید تلاش کرد که زمینه حضور شخصیت‌های ادبی و فرهنگی کشور عراق در مراسم اختتامیه این طرح فراهم شود.

محمدنیاکان، در استان نیز لازم است که ستاد طرح ملی علمدار کربلا با حضور دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و بهره‌گیری از توانمندی این نهادها در راستای برگزاری باشکوه این آیین تشکیل شود که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل ستاد مرکزی در استان اقدام شود.

وی، طرح ملی علمدار کربلا در زمینه جریان سازی فرهنگی بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود، گفت: لازم است که در این مراسم نیز  از شخصیت‌های ادبی و فرهنگی به‌ویژه شاعران آیینی برجسته سطح کشور برای حضور در این مراسم دعوت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حد توان  نیز برای برگزاری باشکوه این آیین در استان تلاش خواهد کرد و برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه  خواهد داد.

گفتنی است، در این نشست در خصوص کار تبلیغات و اطلاع‌رسانی و پوستر و فراخوان طرح ملی کربلا با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری طرح ملی علمدار کربلا بحث و تبادل‌نظر شد.

 

انتهای پیام/س