ایلام بیدار07:51 - 1395/03/25
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایلام:

کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان آمادگی دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آمادگی کامل این کمیته برای تأمین مسکن مددجویان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، سید پرویز فتاح در آیین جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اظهار کرد: امسال قراردادی با سپاه پاسداران انقلاب منعقد شده که بر اساس آن واحدهای مسکونی در مناطق روستایی کشور برای مددجویان احداث شود که حدود 600 واحد آن در مناطق روستایی استان ایلام احداث می شود. 

وی افزود: در صورتی که زمین مناسب در شهرها برای مددجویان فاقد مسکن تامین شود این نهاد تعهد ساخت واحد مسکونی برای آنها را تقبل خواهد کرد. 
فتاح با بیان اینکه اعتبارات عمرانی مسکن در حوزه ساخت و تعمیر مضاعف شده است، تاکید کرد: با برنامه ریزهای به عمل آمده پیش بینی می شود پرونده مسکن مددجویان در کشور تا سه سال آینده بسته شود. 
وی کاهش شیب جمعیتی مددجویان را از برنامه های در دست اقدام این نهاد اعلام کرد و گفت: این برنامه در سال جاری بصورت ویژه در دستور کار کمیته امداد قرار دارد. 
وی با اشاره به خدمات ارائه شده این نهاد در استان ایلام به مددجویان زیر پوشش یادآور شد: اگر چه حجم این خدمات زیاد بود ولی انتظار ما بیش از این است. 
وی اضافه کرد: با اقدام های انجام گرفته توسط کمیته امداد ایلام رتبه این استان در زمینه اشتعال مددجویان به 11 در کشور رسیده ولی هنوز راضی کننده نیست و باید تلاش کنیم ایلام به صدر جدول در زمینه خودکفایی مددجویان برسد. 
فتاح افزود: در این زمینه مرکز هم حمایت لازم را از کمیته امداد ایلام خواهد کرد و برنامه ای هم به استان ابلاغ شده که باید در اولیت کاری مسئولان برای اشتغالزایی مددجویان قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه در دستگیری از نیازمندان نباید مانع تراشی کرد، گفت: ما به عنوان خادم مردم وظیفه خدمت رسانی داریم و باید از نیازمندان دستگیری کنیم. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: این نهاد با دولت و مجلس تعامل دارد و خدمت رسانی به مردم افتخار همه ما است.
در این آیین از محمدرضا مروارید استاندار ایلام، حشمت اله عسگری معاون توسعه اقتصادی استاندار ایلام بخاطر حمایت از حمایت از طرح های خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد با اهدای لوح تقدیر شد همچنین از تعدادی کارآفرین نمونه مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز تجلیل شد.
آیین جشن خودکفایی یک هزار و 510 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، محمدرضا مروارید استاندار ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مسئولان اجرایی استان و مددجویان کمیته امداد برگزار شد.

 

انتهای پیام/س