ایلام بیدار08:11 - 1395/03/24
همزمان با هفته جهاد کشاورزی صورت می گیرد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی 47 طرح کشاورزی در ایلام

همزمان با هفته جهاد کشاورزی 47 طرح کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی می شود.

به گزارشايلام بيدار، تراب میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی طرح‌های مختلفی در استان ایلام اجرایی و محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها افتتاح و کلنگ‌زنی 47 طرح کشاورزی است که در هفته جهاد کشاورزی در استان ایلام اجرایی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه از 21 خردادماه لغایت 27 خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، ادامه داد: در این هفته افزون بر افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های کشاورزی و ... برنامه‌هایی نظیر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نشست با اهالی رسانه و ... صورت می‌گیرد.

میری افزود: برای افتتاح و کلنگ‌زنی 47 طرح کشاورزی اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده که مزیت آن شامل حال جوانان جویای کار، افزایش تولید و توسعه کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها زمینه بهره‌مندی 10 هزار و 587 خانوار و همچنین 29 هزار و 172 جوان جویای کار و تثبیت شغل برای چهار هزار نفر صورت می‌گیرد که در جای خود قابل تحسین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: طرح‌های افتتاح شده شامل احداث باغات، آبیاری تحت فشار، فرآوری بذر، مزارع پرورش ماهی، مرغداری گوشتی، پنل خورشیدی، برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی و ... است.

میری ادامه داد: استان ایلام یکی از مناطق و قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود و بخشی از مردم این دیار به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و چرخه تولید در استان را می‌چرخانند.

وی گفت: استان ایلام دارای بیش از 400 هزار هکتار زمین کشاورزی بوده و محصولات گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی بخشی از محصولات تولیدی آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/س