ایلام بیدار07:47 - 1395/03/24
گزارش ایلام پویا از برگزاری امتحانات دانشگاه ها/

وقتی جام جهانی فوتبال مهمتر از ماه رمضان می شود

برگزاری امتحانات دانشگاه ها در ماه مبارک رمضان باعث شده بسیاری از دانشجویان نتوانند از فرصت ماه ضیافت الله بهرمند شوند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، بسیاری از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان از برگزاری امتحانات در ماه مبارک رمضان گلایه داشتند.

تعدادی از این دانشجویان در تماس با ایلام پویا با اعتراض به زمان برگزاری این امتحانات در ماه مبارک رمضان، به نحوه برنامه ریزی دانشگاه ها برای برگزاری امتحانات در این بازه زمانی انتقاد کردند.
"سیفی" از دانشجویان دانشگاه پیام نور به ایلام پویا گفت: واقعا نمی دانم چه بگویم یک سال و یک ماه رمضان که متاسفانه نتوانستم به دلیل فشرده بودن زمان امتحانات روزه بگیرم و از فرصت این ماه بزرگ استفاده کنم.
"عبدی" از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به ایلام پویا گفت: وزارت علوم مصداق "یصدون عن سبیل الله" شده و سد راه دانشجویان در رسیدن به کمالات این ماه مبارک شده است.
وی افزود: در حدیث داریم در ماه مبارک درهای رحمت خدا باز می شود و شیطان در غُل و زنجیر است که متاسفانه برخی در وزارت علوم همکار شیطان شدند و با برنامه ریزی های نادرست اجازه استفاده از معنویات ماه مبارک را به ما دانشجویان ندادند.
"علی" از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ایلام، به ایلام پویا گفت: سال 92 به خاطر بازی های جام جهانی تاریخ امتحانات پایانی را جلو انداختند ولی امسال متوجه شدیم که جام جهانی از ماه مبارک رمضان و ماه مهمانی خدا مهم تر است و این جای تاسف دارد.
 
برنامه امتحانات دانشگاه ها نشان می دهد که مسئولان می توانستند به گونه ای برنامه ریزی کنند که پیش از ماه رمضان امتحانات به اتمام برسد.
"محمد رضا" از دانشجویان دانشگاه های ایلام به ایلام پویا گفت: امتحانات ما تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت که این مسئله مشکلاتی را برای ما که می خواهیم در این ماه مبارک روزه دار باشیم به وجود آورده است‬.
 
این دانشجو تاکید کرد: این مسئله آنجا قابل تامل می شود که 2 سال گذشته دانشگاه ها به دلیل مسابقات جام جهانی فوتبال، زمان برگزاری امتحانات را جلو انداخته بودند.

تقارن ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات مشکلات فراوانی را برای دانشجویان بوجود آورده و باعث شده تا بسیاری از جوانان نتوانند از فیوضات این ماه مبارک بهر مند شوند.

 
انتهای پیام/س