ایلام بیدار08:56 - 1395/03/22
سردار دولتی:

پلیس با مراکز پذیرایی فاقد مجوز برخورد می کند

فرمانده انتظامی ایلام گفت: مراکز پذیرایی بین راهی ایلام تنها با اخذ مجوز از پلیس اجازه فعالیت در ماه رمضان دارند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی دولتی، فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار داشت: بهار قرآن، ماه عبادت‌های عاشقانه، نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را بر میهمانان ضیافت الهی تبریک می‌گویم.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر ایران اسلامی حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند. بی‌تردید امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم مومن و پارسا با فرا رسیدن ماه مبارک خود را آماده می‌کنند تا با شعور و شعف وصف‌ناپذیر در مهمانی خدا شرکت کنند و از این فرصت بی‌نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه بزرگ بر اساس وظایف مکتبی و قانونی، رعایت نکاتی را یادآور ‌شد و گفت: به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی با رعایت شئون اسلامی با استتار مکان، به گونه‌ای که در ملأعام تظاهر به روزه‌خواری صورت نگیرد، فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مراکز پذیرایی فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد. تمام رانندگان و سرنشینان وسائل نقلیه اعم از عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئون مکتبی اجتناب کنند.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: افرادی که بنا به دلایلی از جمله بیماری، مسافرت و ... قادر به روزه گرفتن نیستند، با رعایت شئون ماه مبارک رمضان از خوردن و آشامیدن در ملاءعام خودداری کنند. نیروی انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل کرده و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه‌داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

دولتی تصریح کرد: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ لذا انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این مهم نیروی انتظامی را یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: نیروی انتظامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به عموم مسلمانان جهان خاصه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آرزومند است ان‌شاءالله توفیق درک شب‌های پر فضیلت قدر و بهره‌مندی از لحظه لحظه‌های با ارزش این ماه معنوی، به عنوان اندوخته‌ای ارزشمند برای قاطبه مومنین حاصل شود.

 

انتهای پیام/س