ایلام بیدار11:39 - 1395/03/18
همزمان با ایام ماه رمضان صورت می گیرد؛

اجرای طرح تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی در ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلام از اجرای طرح تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد:این طرح با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، ائمه جمعه و جماعت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می‌شود.

وی، بابیان اینکه این طرح در مرکز استان ایلام در مسجد جامع شهر ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در مرکز استان در ایام ماه مبارک رمضان در سال جاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در خصوص اخلاق اسلامی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: تدبر و تفسیر قرآن کریم، بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، بیان احکام و مسائل دینی و شرعی، توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین آشنایی نسل جوان با سیره ائمه اطهار(ع) در سطح مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

محمدنیاکان: یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های علمی قرآن کریم، برگزاری نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآنی در شهرستان‌ها، اهدای کتب قرآنی و نهج‌البلاغه، اجرای طرح تلاوت نور در مراکز آموزشی و مساجد و برپایی نمایشگاه‌های کتب و نرم‌افزارهای قرآنی ازجمله برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: در این ماه تلاش می‌شود که با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت، زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری نسل جوان از برکات و مفاهیم  و معانی قرآن کریم در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم فراهم شود.

 

انتهای پیام/س