ایلام بیدار08:36 - 1395/03/18
شهرستان مرزی مهران نیازمند توجه ویژه مسئولان است؛

وضعيت نابسامان راه ارتباطی تهدیدی برای جان مسافران

عبور روزانه صدها كاميون حامل بار در محور ارتباطي مهران به ايلام جان مسافران اين محور ارتباطي کم عرض را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آواي مهران ، اين محور ارتباطي كه تا ايلام حدود 85 كيلومتر فاصله دارد يكي از حادثه خيز ترين محور هاي ارتباطي استان بشمار مي رود و هراز گاهي تصادفات منجر به فوت در اين محور به گوش مي رسد.

راه ارتباطي مهران به ايلام به دليل اينكه در ايام خاص بويژه در اربعين پر ترافيك بوده ، خطر بروز تصادف را در اين محور را دو چندان كرده است.

با وجود وعده هاي متعدد وزراي مختلف ، نمايندگان مجلس ، استاندار ، فرماندار و مديران دوره هاي مختلف راه و شهرسازي در اربعين سال گذشته كه حدود 7 ماه از آن حماسه بزرگ گذشته اما كار خاصي براي تعريض و بهسازي اين محور ارتباطي مهم در استان ايلام صورت نگرفته است.

اين مسير كه بخش هايي از آن به صورت نصفه و نیمه، كار تعريض آن رها شده در قسمت هایی مانند پیچ تند کنجانچم، که به خودی خود خطرناک است ، جان مسافران را به خطر انداخته است.

به تعویق انداختن عمليات اجرايي آن به بهانه كمبود اعتبارات و نزديك شدن برای حضور مردم در حماسه اربعین سال 95 باعث شده تا مسافرت را در اين جاده مخاطره انگيز كند.

بايد اذعان داشت كه علاوه بر تردد هزاران مسافر از اين مسيرهم اينک بسياري از تردد كاميون هاي حامل بار کشور از اين محور ارتباطي صورت مي گيرد که اين جاده را به يکي از راههاي ترانزيتي و مهم کشور تبديل کرده است.

يک راننده مهراني به خبرنگار ما گفت: راه عامل مهمي براي توسعه است اما با اين حال ترافيک خودروهاي سنگين در اين مسير تهديدي براي خطر تصادف رانندگان ساير وسائط نقليه است.

محمد خدامرادي افزود: اين محور به علت کم عرض بودن نداشتن تابلوهاي هشدار دهنده و عدم مشخص بودن جاده در براي رانندگان خطر ساز شده است.

راننده ديگر كه خود شاهد بسياري از تصادفات اين محور بوده نيز مي گويد:بارها شاهد بوديم كه كم عرض بودن جاده، نداشتن شانه خاكي مناسب و ريخته شدن مصالح ساختماني در طول مسير رانندگان و مسافران را به كام مرگ فرستاده است.

كريم ياري اضافه مي كند: در قسمت هايي از اين مسير تا چند ماه گذشته كراهايي به صورت ناقص انجام گرفت اما همين كار خود براي رانندگاني كه از اين مسير تردد مي كنند بسيار خطرآفرين و حادثه ساز است.

اگرچه غلامرضا شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور روز 12 ارديبهشت جاري به همراه جمعی از مسئولان کشوری و محلی از پروژه های راهسازی مهران بازدید کرد و بر اين باور بود كه با تزریق اعتبارات به صورت قطره چکانی مشکل راههای کشور بخصوص در استان ایلام حل نخواهد شد اما بايد ديد فكر مسوولان كشور براي بهسازي اين مسير تا قبل از اربعين چيست؟

آيا مسوولان كه همواره از تعريض و بهسازي مسير سخن مي گويند مي توانند قول هاي خود را تا قبل از اربعين كه خيل زيادي از اين مرز ترد مي كند عملياتي كنند و تا کی باید مردم تاوان بی تدبیری مسئولین بدهند مسئولان با جان مردم بازی می کنند.

انتهاي پيام/ی