ایلام بیدار07:25 - 1395/03/17
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

صنایع دستی یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: صنایع دستی را می‌توان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارشايلام بيدار، عبدالمالک شنبه‌زاده در آستانه هفته صنایع دستی اظهار کرد: از طریق ایجاد صنایع کوچک و زودبازده با کمترین هزینه چرخه اقتصاد مقاومت کشور را می‌توان به حرکت درآورد.

وی افزود: هفته صنایع دستی 20 خردادماه همزمان با روز صنایع دستی آغاز می‌شود و با هدف گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام افزود: تولید صنایع دستی و سنتی به همراه ​کاربری امروزی و طراحی مناسب از ضروریات اصلی جذب بازارهای جهانی و موفقیت در تجاری‌سازی صنایع دستی است.

شنبه‌زاده ادامه داد: سال گذشته 25 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض در حوزه صنایع دستی، کارگاه‌ها و مشاغل خانگی با هدف ترویج و تبلیغ صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار صنعتگر فعال در 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام در بخش‌های خانگی و کارگاهی فعالیت می‌کنند و 12 غرفه صنایع دستی نیز به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان وجود دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در سال‌های اخیر از برنامه‌های این اداره‌کل بوده و توانسته زمینه خودکفایی را در این صنعت فراهم آورد.

 

انتهای پیام/س