ایلام بیدار13:47 - 1395/03/16

مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا!!

مسکن مهر پس از حدود 10 سال همچنان در همان نقطه بیم و امید است که امروز بیمش بر امیدش می چربد.

به گزارشايلام بيدار، احسان صحرایی در نسیم دهلراندر خصوص مشکلات مسکن مهر نوشت: بی گمان وقتی طرح معظم مسکن مهر در کشور آغاز شد همراه با بیم و امیدهایی بود که امیدش بر بیمش می چربید.

با حذف قیمت زمین و با اتکا به تعاونی ها و تسهیلات تکلیفی؛ امید برای خانه دار شدن بسیاری که مالک و صاحب خانه ای آنقدر کوچک که تنها بتوانند سقفی از برای خود داشته باشند و بیم از برای آنانی که از سرنوشت این طرح و آثارش بر اقتصاد و عملی شدنش در تردید به سر می بردند.
 
مسکن مهر پس از حدود 10 سال همچنان در همان نقطه بیم و امید است که امروز بیمش بر امیدش می چربد.
 
مسکنی که برای بسیاری مهربان نبود و بسیاری را صاحب خانه کرد و مُسَکِن هم نشد که دردی از ما بکاهد و هنوز هستند صدهاهزار انسانی که فقط نظاره گر اسکلت بنای ساختمانشان هستند.
 
مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا !
 
چون و چرایی این قصه پر غصه مسکن مهر(خصوصاً در دهلران)، هزارتویی دارد که ورود به آن، آدمی را اسیر کلاف سردرگمی می کند که راه خروج را گم می نماید و این امر باعث شده تا مسئولان امر از ورود به این مقوله پشیمان شوند.
 
کم کاری ها، بی برنامه گی ها، ناهماهنگی ها و البته در جایی نابخردی ها، ناشفافی ها و زدن از اینجا و آنجا!!!...، همگی دست به دست هم داد تا این پروژه که مسیری مستقیم داشت به مسیری هزارتو تبدیل شود.
 
به راستی چه کسی می تواند پاسخ دهد که مشکل این پروژه عظیم کجاست که از هرجا ترمیمش می کنی از جای دگر می برد؟ یک جایش را می گیری شهرداری مسئول است، طرف دیگرش تعاونی ها و پیمانکاران، آن سوتر بانک، یکجا کار نیمه تمام است، یکجا مشکل زیرساخت آب و برق دارد، جای دیگر کار پیش رفته است اما از درمانگاه، مدرسه و امکانات رفاهی خبری نیست...
 
مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا !
 
در تمام این مشکلات و بسیاری معضلات دیگر هنوز امید بر اتمام این پروژه ملی عظیم، چشم دوخته ایم و امید به تدبیری که منتج به خانه دار شدن ما جوانان گردد.
 
وقتی در دیار خودم میان جوانان دهلرانی هستم، با تمام وجودم از رنج این جوانان متأثر می شوم و آرزو می کنم ای کاش روزی رسد که تیتر دولت این شود که "جوانان ایران خانه دار شدند"...
 
آنچه گذر زمان به اثبات رسانده است ابهامات بسیار زیادی است که در مسکن مهر دهلران وجود دارد و به نظر می رسد با برگزاری چند جلسه و رسانه ای نمودن آن مشکلیحل نخواهد شد.
 
ای کاش مسئولان شهرستان و خصوصاً استان به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، از فاز صدور بخشنامه و دستورالعمل خارج شده و به فاز اقدام و عمل بپردازند.
 
امید است در سال جاری که به "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است. مسئولین و خصوصاً متولیان مسکن مهر شهرستان دهلران به اقدام و عمل انقلابی بپردازند تا امید نیازمندان به یک سرپناه حداقلی به نا امیدی مبدل نگردد.
 
مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا !
مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا !
مَسکن مهر یا مُسَکِن درد افزا !
 
انتهای پیام/ی