ایلام بیدار13:35 - 1395/03/16
نماینده ولی فقیه در استان خواستار شد؛

لزوم تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با توجه به ابراز تمایل ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه گذاری در استان لازم است مسئولان امر نسبت به تشکیل ستادی ویژه برای شناسایی و ظرفیت های سرمایه گداری در استان اقدام و اعلام نمایند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان امام‌ جمعه ایلام ،  در نشست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر این استان، اظهار کرد:  ماه مبارک رمضان  بهترین فرصت در راستای خودسازی بوده و با تلاوت قرآن و نیایش باید در زمینه  تفکر و تهذیب نفس کار کنیم.

وی با موکلف کردن دستگاه های اجرایی و قضایی برای برخورد با روزه خواری اظهار کرد: در برخی از مناطق استان که غذاخوری‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها متمرکزشده است باید مراقبت و کنترل مناسبی صورت گیرد که حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران رعایت شود و در صورت لزوم و مشاهد تخلف برخرود لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: برای این امر لازم است گشت های ویژه ماه مبارک رمضان راه اندازی و در مبادی که احتمال تخلف بیشتری دارد حضور داشته باشند و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمایند.

امام جمعه ایلام در ادامه به مبحث برگزاری نماز جماعت و ضرورت آن اشاره و بیان داشت: با توجه به شلوغی برخی پارک های ایلام مانند کوثر و چقاسبز و حضور خانواده ها در این ایام لازم است مسئولان نسبت به اجرای فریضه نماز جماعت در این مکان ها اهتمام داشته باشند.

وی با ابراز گلایه از برخی ادارات در بحث رسیدگی به ارباب رجوع نیز اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود برخی کارکنان ادارات به بهانه فریضه نمازجماعت از وقت اذان به بعد به کار ارباب رجوع رسیدگی نمی کنند و این تخلف بوده و لازم است استانداری با ابلاغ بخشنامه ای از این گونه حرکات در ادارت استان جلوگیری شود.

حجت الاسلام لطفی یکی دیگر از مسائل مهم استان را آتش سوزی منابع طبیعی عنوان و تصریح کرد: با توجه به گستردگی عرصه های طبیعی و جنگلی استان و عدم وجود امکانات لازم و کافی برای اطفای حریق در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها،  زمینه‌ای فراهم شود که از خود مردم اهالی منطقه روستائیان  و عشایر در راستای صیانت از جنگل‌ها و مراتع استفاده شود.

وی افزود: روستائیان و عشایر خود بهترین  محافظت‌کننده از جنگل‌ها و مراتع هستند که باید در این زمینه با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی، اقدام لازم صورت گیرد و اگر در تعمدی در آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود داشته باشد باید  به‌طورجدی پیگیری و برخورد شود.

امام جمعهد ایلام در پایان به سفر اعضای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ایلام اشاره و گفت: یکی از بازوهای توانمند در کشور همین ستاد اجرایی فرمان امام بوده که در روزهای گذشته با سفر به ایلام دستاوردهای خوبی را به ارمغان داشت .

نماینده ولی فقیه در استان افزود: با توجه به ابراز تمایل این ستاد برای سرمایه گذاری 400 میلیاردی در استان لازم است مسئولان امر نسبت به تشکیل ستادی ویژه ضمن پیگیری مصوبات نسبت به شناسایی و ظرفیت های سرمایه گداری در استان اقدام نمایند.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: در دیداری مه با مقام معظم رهبری دارم انشالله مشکلات فراروی صنعت و اقتصاد استان را محضر ایشان ارائه می کنم و در تلاش هستم تا مبلغ سرمایه گداری ستاد اجرایی فرمان امام را افزایش دهند.

 

در این نشست در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان،  اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از آتش‌سوزی و همچنین برنامه‌های لازم برای فعال کردن بخش صنعت استان، بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ی