ایلام بیدار19:45 - 1395/03/14
ائمه جمعه شهرستان های ایلام در خطبه های نماز مطرح کردند؛

تأکیدامام(ره) بر استکبارستیزی/دشمن قابل اعتمادنیست

ائمه جمعه شهرستان های ایلام در خطبه های نمار جمعه این هفته بر استکبارستیزی مکتب امام خمینی (ره) تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، نماز پرصلابت جمعه این هفته ( 14 خرداد ) در مصلاهای شهرستان های ایلام برگزار شد.

استکبار ستیزی مکتب امام خمینی (ره)، عدم اعتماد به دشمنان و ادامه داشتن راه انقلابی امام از مهمترین موضوعات مطرح شده در این خطبه ها بود.

خط امام (ره) یعنی عدم اعتماد و سازش با دشمن

حجت الاسلام والمسلمين روح الله ولدبيگي امام جمعه مهران در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه افزود:امام خميني (ره) با هيچ دشمني سازش نكرد و خط  امام يعني عدم اعتماد به دشمن و فرياد هميشگي مرگ بر آمريكا است.

وي استقلال طلبي را يكي ديگر از اصول هميشگي امام عنوان كرد و گفت:استقلال طلبي و فعل ما مي توانيم از اصول انقلابي امام بود كه در جهان ثابت كرد در تمام عرصه كشور ما مي تواند روي پاي خود بايستد.

خطيب جمعه مهران ادامه داد: امام (ره) همجنين به دنبال وحدت بين مسلمانان و احاد جامعه بود جرا كه مي دانست در سايه سار وحدت بود كه توانستيم رژيم ستم شاهي را سرنگون كنيم.

راه امام خمینی (ره) از مرزهای کشور فراتر رفته است

حجت الاسلام "نبی سبحانی" در خطبه های این هفته نماز جمعه ملکشاهی با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایشان را شخصیتی بزرگ و انقلابی دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) نماد مبارزه با ظلم و استکبار بودند.

وی با اشاره به روحیه استکبار ستیزی امام راحل افزود: استکبارستیزی ، دشمن شناسی و داشتن خودباوری و استقلال که برگرفته از اندیشه امام خمینی است، باید سرلوحه افکار و اعمال مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام سبحانی با تأکید بر ترویج اندیشه های امام خمینی (ره) اضافه کرد: امام راحل با تکیه بر ایمان به خدا و وحدت کلمه، روح اسلام خواهی و عدالت ‌خواهی را بین محرومان جهان زنده کرد و بنیان مبارزه با استکبار را پایه گذاری کرد.

امام جمعه موقت ملکشاهی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، راه و اندیشه امام خمینی (ره) از مرزهای کشور فراتر رفته و در قلب کشورهای آفریقایی و سایر مناطق جهان گسترش یافته است.

انقلاب اسلامی الگویی جهان است

حجت الاسلام والمسلمین"عمران احمدی"امام جمعه موقت شهرستان چرداول در خطبه های نماز جمعه ضمن عرض تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)گفت:امام خمینی(ره) با هدایت انقلاب اسلامی سبب الگو شدن ایران در جهان شده است.

وی اظهار داشت:امام  خمینی(ره) برای همه ملتها شناخته شده است وحتی جوانانی که امام راحل را ندیده اند او را الگویی مناسب برای خود می دانند.

امام جمعه موقت شهرستان چرداول گفت:امام خمینی (ره)فیلسوف الهی قرن است ودرسهاو سخنان امام راحل امروزه چر اغ ر اه ما است.

احمدی تصریح کرد:امام خمینی(ره)از نظراخلاقی واجتماعی الگوی جامعه ما است وساده زیستی امام راحل زبانزد عام وخاص است.

وی با اشاره به دیدار امروز مقام معظم رهبری در دیدار با مردم وزائران حرم امام روح الله گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار برای مردم ومسئولان نصایحی داشتند که همه ما به عنوان پیروان ولایت باید از آنها تبعیت کنیم.

تحریم ها نتوانست ملت ایران را وادار به سازش با آمریکا کند

حجت الاسلام حبیب الله تعمیرکاری، امام جمعه موقت سیروان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) به نظام جمهوری اسلامی ایران عزت و استقلال دادند.

وی اظهار کرد: حضرت امام (ره) با حرکت انقلابی خود توانستند نظام 2500 ساله شاهنشاهی را از بین ببرند و یک حکومت اسلامی را برپا کنند.

خطیب موقت جمعه سیروان با بیان اینکه دشمنان همواره مخالف این نظام  جمهوری اسلامی هستند، افزود: امروز همه تحریم ها ظالمانه آمریکا و غربی ها بخاطر نظام اسلامی بودن ایران است تا از طریق آن به ملت ما فشار وارد کنند.

تعمیرکاری با بیان اینکه تحریم ها نتوانست ملت ایران را وادار به سازش با آمریکا کند، تاکید کرد: آمریکا و دشمنان انقلاب بدانند که هیچ تحریم و تهدیدی نمی تواند مردم انقلابی و مومن ایران اسلامی را از راه امام و شهدا دور کند.

دیدگاه استکبار ستیزی امام درمورد آمریکا برای ملت ایران روشن است

حجت الاسلام "محمدجواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال امام راحل  گفت: امروز سالروز جان گداز شخصیتی مورد اعتماد، کاتبه علما بزرگ و ابر مرد بزرگ تاریخ معاصر آزادگان جهان است.

حجت الاسلام قنبر بیگی تصریح کرد: هرشخص بزرگی که ازمیان مردم برود متاسفانه عده ای جاهل از نزدیکان و ملازمان به دلیل اهداف مسائل سیاسی، دنیا، پول، موقعیت،پست ومقام سخنان دروغی را به وی نسبت می دهند.

وی افزود: آنچه که مردم درصداوسیما و دهه های گذشته از امام(ره) دیده اند استکبارستیزی، مبارزه باظلم، حمایت ازمظلوم و دشمنی خستگی ناپذیری با آمریکا بوده است.

امام جمعه دره شهر خطاب به کسانی که با دیدن خواب به دنبال زیر سوال بردن مبانی امام خمینی (ره) هستند، گفت: دیدگاه استکبار ستیزی امام درمورد آمریکا و مستکبران برای ملت ایران کاملا روشن است و با اینگونه اخبار واحد و نقل قولهای دروغین تغییر نخواهد کرد.

همه ویژگی های امام (ره) در حضرت آیت الله خامنه ای متجلی است

حجت الاسلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و بیان ویژگی های این بزرگوار ، اظهار کرد: اسلام ناب محمدی(ص) که منبعث از قرآن و عترت و  اهل بیت(ع) است از ویژگی های حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی بیان کرد: طرفداری جدی و حمایت از محرومان و مستضعفان از دیگری ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که یک تار موی کوخ نشیتان را با همه دارایی کاخ نشینان عوض نمی کرد.

امام جمعه آبدانان با اشاره به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری بعنوان جانشین و رهبر انقلاب ، گفت: همه ویژگی های امام (ره) در حضرت آیت الله خامنه ای متجلی است و در حقیقت خامنه ای خمینی دیگر است.

امام برای اسلام ذوب شد تا دوباره احیا شود

حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های نماز جمعه این هفته(14 خرداد) با اشاره به سالروز ارتحال امام(ره)، اظهار کرد: تفکرات و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) امروز در دنیا عالم گیر شده و از این رو باید این ابعاد شخصیتی بیش از پیش برای جوانان و نسل های آینده تبیین و تشریح شود.
وی با اشاره به اینکه اسلام امام(ره) را ساخته بود، افزود: امام خمینی(ره) برای اسلام ناب محمدی(ص) ذوب شد تا توانست آن را دوباره احیاء نماید.
امام جمعه دهلران در خصوص مقام امام(ره)، گفت: امام به این مقام رسیده بود که فقط خدا را می دید و برای رضای خدا قیام می کرد.
وی اذعان داشت: پس از ارتحال امام(ره) و انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران با وجود هجمه های مختلف دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی و کم رنگ کردن نقش ولی فقیه در جامعه، معظم له راه امام(ره) را به خوبی ادامه دادند و مردم نیز با بصیرت خود از ایشان حمایت می کنند.
 
انتهای پیام/ی