ایلام بیدار14:40 - 1395/03/14
امام جمعه ایلام:

نظام بدون ولایت فقیه ، طاغوت و دیکتاتوری است/ سران فتنه ضد خط امام حرکت کردند

امام جمعه ایلام گفت: در اندیشه امام راحل نظام بدون ولایت فقیه نظام طاغوت و دیکتاتوری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: رحلت جانگداز و غم‌انگیز امام راحل و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه و رهبر انقلاب از رخدادهای تلخ و شیرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که با تاثیرات و پیامدهای خاص خود در کانون توجه افکار عمومی، اندیشمندان و تحلیلگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی اظهار کرد: 14 و 15 خردادماه فرصتی مغتنم برای شناخت شخصیت امام، افکار و اندیشه‌های نورانی و تاریخ‌ساز آن یار سفر کرده است، خصوصاً امام در مسیر تاریخ ایران و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام و حتی در میان ملت‌های آزاده جهان تأثیرات عمیق داشته است.

امام جمعه ایلام افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب رهبری بی‌نظیر امام و تبعیت ملت ایران بود، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای تاریخ در جهان معاصر است که تحولات شگرف و غافلگیرکننده‌ای را فراتر از مرزهای جغرافیای ایران رقم زد؛ در سراسر جهان نام امام با آرمان‌های مقدس و ارزش‌های الهی عجین شده است.

لطفی تصریح کرد: امام راحل اسلام ناب و اسلام انقلابی را پس از قرن‌ها از مظلومیت و مهجوریت نجات بخشید و با بنیان نهاد و نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور اسلامیت و جمهوریت و طرح اندیشه‌ها و ایده‌های مبتنی بر دین‌گرایی و ظلم‌ستیزی، قدرت‌های استکباری را با چالش جدی مواجه ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گفتمان جاودانگی امام و تبیین اندیشه‌های نورانی امام در طول 27 سال ارتحال ملکوتی ایشان با رهبری‌های حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای جامعه جهانی را تحت تاثیرات شگفت‌انگیز خود قرار داده است.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه 18 خردادماه اول ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: ماه رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی‌های منحصری که دارد در میان ماه‌های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید، رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است و علاوه بر این تمام کتب آسمانی مانند قرآن کریم تورات، انجیل، زبور و صحف ابراهیم در این ماه نازل شده است.

وی تصریح کرد: یوم‌الله 15 خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و سرآغاز نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بوده و روز بسیار بزرگ و سرنوشت‌سازی در تاریخ مبارزات ملت بزرگ ایران به رهبری روحانیت است.

حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: 15 خرداد روزی است که مردم آزاده و استقلال‌طلب کشور به ندای آزادی و استقلال و برپایی نظام اسلامی و حاکمیت ارزش‌های والای الهی توسط امام خمینی‌(ره) پاسخ دادند.

امام جمعه ایلام افزود: بیش از نیم قرن از قیام تاریخی ملت شجاع ایران در 15 خرداد 42 می‌گذرد، نظام اسلامی در ایران استقرار یافته است و با قدرت و صلابت در منطقه و جهان همانند خورشیدی می‌درخشد و در برابر قدرت‌های استعماری با عزت و سربلندی ایستاده است و قدرت‌های جهانی با وجود عدم رغبت خود چاره‌ای به جزء تسلیم و به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی ندارند.

وی اظهار کرد: تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری نظام توسط برخی‌ها در فتنه 88 در تضاد با افکار و اندیشه‌های امام بود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: سالروز 14 خرداد روز تجدیدمیثاق با امام راحل و بیعت با خلف صالح امام، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

لطفی گفت: سران فتنه در سال 88 با تظاهر به پیروی از خط امام با تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری در واقع ضد خط امام حرکت کردند؛ زیرا در اندیشه امام راحل نظام بدون ولایت فقیه نظام طاغوت و دیکتاتوری است.

انتهای پیام/ی