ایلام بیدار07:46 - 1395/03/12
استاندار ایلام:

کارگاه های ایجاد اشتغال در ایلام راه اندازی می شود

استاندار ایلام از ایجاد کارگاه های ایجاد اشتغال در ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، محمدرضا مروارید، در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ساماندهی اشتغال موضوع جدیدی نیست و امروزه نیز در همه کشورها از سیاست های مختلف و متنوع جهت ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار استفاده می گردد.

وی در خصوص سیاست های مدیریت ارشد استان جهت ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار، ابراز داشت: ایجاد طرح ها و کارگاهها در سه سطح خرد، متوسط و بزرگ در سطح استان جهت اشتغال زایی در دستور کار مدیریت استان است.
رئیس شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با اشاره به اینکه مشاغل دولتی پاسخگوی حجم متقاضیان کار در کشور و استان نیست و حدود 90 درصد درخواستهای اشتغال متعلق به دارندگان تحصیلات دانشگاهی است، بر گرایش متقاضیان به سمت مشاغل خانگی، طرح های خوداشتغالی و زودبازده تأکید کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 7 طرح بزرگ با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در استان در حال اجراست و در حوزه نفت و گاز نیز کارهای بسیار خوبی در سطح استان در دستورکار قرار دارد که بهره برداری از این طرح ها می تواند در کاهش درصد بیکاری در استان مثمرثمر باشد.
استاندار ایلام با تمجید از طرح بنیاد مستضعفان که به موجب آن 5 درصد سود تسهیلات اعطایی از جانب بانک سینا توسط استانداری و 5 درصد نیز توسط بنیاد علوی پرداخت می شود و تسهیلات بانکی با 10 درصد سود کمتر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، اظهار داشت: این طرح در زمینه های دیگر می تواند به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.
وی ضمن تقدیر از دستگاههای اجرایی و بانک هایی که در راستای جذب اعتبارات مشاغل خانگی و خوداشتغالی موفق عمل کرده اند، اظهار داشت: سایر دستگاهها و بانک ها پیگیر جذب اعتبارات باقیمانده شوند و دستگاههایی که توان جذب سهمیه خود را ندارند، سهمیه آنان به سایر دستگاهها اختصاص یابد.

 

انتهای پیام/س