ایلام بیدار11:34 - 1395/03/11
غرور آفت جدید ورزش استان؛

بازی ورزشکاران ایلامی برای لرستان/اختلافات مربی و بازیکنان دلیل فرار ورزشکاران

غرور بازیکنان و مسئولان ورزشی باعث شده امید ورزش ایلام به سوی ناامیدی سوق داده شود.

گروه ورزش ايلام بيدار:: در روزهای گذشته خبری جامعه ورزش ایلام را تحت تأثیر قرار داد و آنهم حضور مدال آور بین المللی کونگ فو بانوان استان ایلام در تیم استان لرستان بود.

کژال بختیاری و رویا ملابیگی از قهرمانان کونگ فو استان ایلام به دلایلی با تیم لرستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند.

این موضوع و اهمیت آن برای ورزش استان خبرنگار ورزشیایلام بیداررا برآن داشت تا پیگیر دلایل شرکت این دو قهرمان در تیم خارج از ایلام شود.

شرکت نداشتن در تمرینات و مسابقات انتخابی دلیل حذفم از ایلام بود/ با لرستان بدون مسابقه انتخابی بستم

کژال بختیاری نائب قهرمان مسابقات جهانی کونگ فو در آلمان ایلام که اخیراً با تیم لرستان در مسابقات کشوری این رشته شرکت داشته در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ايلام بيدار گفت: بنده با توجه به اینکه در کرج تمرین میکنم کمتر در ایلام حضور دارم اما چندسالی است که با افتخار برای استان به رقابت می روم و موفق به کسب مدال بین المللی نیز شدم.

بختیاری اظهار کرد: با توجه به وضعیت زندگی که گفتم به مسئولان ورزش همیشه اعلام میکردم که برای مسابقات انتخابی تیم استان خبردارم کنند تا حتماً شرکت کنم.

این قهرمان کشوری افزود: چند وقتی است که مربی تیم کونگ فو استان عوض شده و خانم کریمی عهده دار این مسئولیت شدند و بنده نیز کما فی سابق اعلام نمودم که برای انتخابی مسابقات دعوت کنند اما متأسفانه به دلیل عدم حضور در تمرینات خانم کریمی از حضور بنده در تیم جلوگیری کردند و عملا یک آماتور را در ارنج و وزن سوم قرار دادند.

کژال بختیاری با اشاره به اینکه در کرج تیم داری نیز می کنم و مربی هستم تصریح کرد: دلایل مربی تیم قابل قبول نیست و نباید اینطور با من برخورد می شد و تا آنجایی که از فدراسیون و خانم وطن پرست مسئول برگزاری مسابقات پیگیر بودم بنده تا لحظه آخر در ترکیب اصلی  تیم بودم اما به دلایلی که گفتم دقیقه نود بنده حذف و شخص دیگری جایگزین بنده شد.

وی با ابراز گلایه از مسئولان ورزش ایلام اظهار داشت: بنده  علیرغم همه این نامهربانی ها با توجه به درخواست تیم البرز و همچنینی تیم لرستان دقیقه نود با تیم استان لرستان و بدون برگزاری هرگونه مسابقه انتخابی به همراه سه نفر دیگر از شاگردانم قرارداد بسته در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتیم و توانستم علاوه بر کسب مدال طلا این مسابقات ستاره مسابقات نیز بشوم.

این قهرمان ایلامی در خصوص مسابقات انتخابی استان نیز گفت: در تماسی که همون وقت برکزاری مسابقات با خانم کریمی داشتم ایشان تأکید داشتند این مسابقات انتخابی نبوده و قهرمانی استان هست و بنده با توجه به مشکلاتی که داشتم لازم ندیدم در قهرمانی استان شرکت کنم و به مربی تیم و هیئت کونگ فو اعلام کردم برای انتخابی حتما دعوت کنند که همراه با تیم شرکت کنم اما خبری از دعوت نبود و اصلا مشخص نیست این انتخابی انجام شده است.

نامهربانی با بختیاری دلیل انصرافم از تیم ایلام بود/ مسابقه انتخابی در کار نبود

رویا ملابیگی دیگر قهرمان کونگ فو ایلام که از این تیم انصراف داد در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار گفت: وقتی دیدم با کژال بختیاری که الگوی ورزش کونگ فو بنده و خیلی دیگر از ورزشکاران بوده چنین رفتاری شده لزومی ندیدم در این تیم حضور داشته باشم.

وی در خصوص اتفاقات پیش آمده در تیم نیز اظهار کرد: متاسفانه به هردلیلی که مربیان و مسئولان ذکر میکنند خانم بختیاری علیرغم همه تلاش ها برای برگزاری مسابقه انتخابی موفق نشد مسابقه دهد و تنها به شرط حضور در یک وزن پایینتر می توانست شرکت کند که با توجه به نزدیکی مسابقات این امکان فراهم نبود و ایشان از حضور در تیم ایلام با وجود علاقه ای که داشت بازماند.

ملابیگی در خصوص عضویت در تیم لرستان نیز افزود: این تیم با ما قرارداد یکساله بسته و در این مدت علاوه بر تجلیل های استانی تمام هزینه های ما در مسابقات و تمرینات پرداخت می شود.

بخش خصوصی باید به ورزش استان ورود کند/ در جریان موضوع کونگ فو کار ایلامی نیستم

بهروز حیدرزاده مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار در خصوص این موضع گفت: بنده در جریان این موضوع نیستم و باید از معاونت ورزشی پیگیر موضوع شوید.

وی در خصوص برخی نامهربانی ها در ورزش ایلام نیز اظهار کرد: متأسفانه بخش خصوصی در استان به ورزش ورود نکرده و همین امر باعث شده تا ورزشکاران با توجه به هزینه هایی که دارند در تیم های دیگر در سایر استان ها به رقابت بروند.

پیگیر موضوع هستیم

جنگلی معاون امور ورزشی ورزش و جوانان ایلام در خصوص شرکت کونگ فو کاران ایلامی در تیم لرستان گفت: بنا بر اظهارات هیئت کونگ فو استان خانم بختیاری در مسابقات انتخابی شرکت نداشتند ولی خانم ملابیگی تا لحظه اخر عضو تیم ایلام بودند اما به دلایلی دوساعت مانده به اعزام این تیم را ترک کردند.

وی اظهار کرد: با مسئولان هیئت کونگ فو استان پیگیر این موضع هستیم.

بختیاری در مسابقات انتخابی شرکت نکردند

عادل شاکرم رئیس هیئت کونگ فو استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار گفت: خانم کژال بختیاری علیرغم دعوت تیم در انتخابی تیم کونگ فو استان شرکت نداشتند و حاضر به مسابقه به نفر دوم وزن خود نشدند و مدعی شرکت بدون انتخابی بودند.

وی اظهار کرد: طبق قانون مسابقات این کار قابل انجام نبوده مگر اینکه شخص رقیب انصراف دهد که در این موضوع این خانم که از شهرستان مهران بودند حاضر به انصراف نشدند و در نتیجه ایشان بعنوان نفر اصلی معرفی و خانم بختیاری نتوانستند با تیم ایلام شرکت کنند.

رئیس هیئت کونگ فو ایلام در خصوص انصراف خانم ملایی نیز تصریح کرد: ایشان عضو تیم بودند و به دلایلی دوساعت قبل از اعزام از تیم ایلام انصراف دادند و ما نیز نتوانستیم در آن فرصت کسی را بجای ایشان معرفی کنیم.

کژال بختیاری مغرور است / ایلام به چنین ورزشکارانی نیاز ندارد

طاهره کریمی مربی تیم کونگ فو ایلام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کژال بختیاری نخواست در انتخابی شرکت کند و ایشان بنا بر مدالی که کسب کردند خیلی به خودشان می بالند و غرور دارند و همیشه مدعی هستند که در ایلام حریف تمرینی ندارند و نمی توانند تمرین کنند.

وی تصریح کرد: کونگ فو ایلام به چنین ورزشکارانی احتیاج ندارد و الحمدالله استعدادهای زیادی در شهرستان های استان وجود دارد که می توانند افتخاراتی برای ایلام بدست بیاورند.

لزوم هماهنگی بیشتر میان ورزشکاران و مدیران ورزشی در استان

با توجه به اینکه نفس ورزش استان ایلام بدلیل نبود اسپانسرها به شماره افتاده و باعث رنجش مدیران و ورزشکاران شده می بینیم بعضا نیز از سوی مدیران ورزشی و ستاره های استان برخی مشکلات بوجود آمده که همین یک ذره امید در ورزش را به سوی ناامیدی سوق می دهند.

فارغ از صحبت های ذکر شده از سوی مسئولان و ورزشکاران در خصوص مشکلات پیش آمده در تیم کونگ فو ایلام که در مقام رد یا تأیید حرف های عزیزان خود را نمی بینیم ، لازم است مدیران ورزشی استان و ورزشکاران هماهنگی بیشتری را باهم داشته تا به پیشرفت ورزش قهرمانی در استان کمکی کرده باشند.

انتهای پیام/ی