ایلام بیدار08:26 - 1395/03/08
مدیر جهاد کشاورزی سیروان خبر داد؛

آغاز برداشت غلات از اراضی کشاورزی سیروان

مدیر جهاد کشاورزی سیروان از آغاز برداشت غلات در سطح 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، حاجیعلی پورمحمد"، مدیر جهاد کشاورزی سیروان با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود 11هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان به زیر کشت غلات (جو و گندم) در سال زراعی جاری رفته است.

وی افزود: از این مقدار اراضی حدود پنج هزار هکتار به کشت گندم و شش هزار هکتار دیگر نیز به کشت جو اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی پیش بینی می شود مقدار 25 هزار تن غلات گندم و جو از مزارع سیروان برداشت شود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته میزان برداشت بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
پور محمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شد که امسال با افزایش میزان بارندگی ها پیش بینی می شود بیش از 7 هزار تن غلات شامل چهار هزار تن گندم و سه هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان با بیان اینکه 2 مرکز برای خرید محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز در بخش های کارزان و مرکزی این شهرستان پیش بینی شده است، گفت: برداشت محصولات زراعی با 25 دستگاه کمباین انجام می شود که 6 دستگاه کمباین بومی و مابقی از خارج استان (غیربومی) برای این موضوع تامین شده است.

پورمحمد تاکید کرد: بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل پرداخت خرید محصولات کشاورزی مردم انتخاب شده است و هیچگونه مشکلی در پرداخت بهای محصول مازد خریداری شده به کشاورزان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/س