ایلام بیدار08:16 - 1395/03/06
در آیینی صورت گرفت/

تجلیل از قهرمانان برتر رشته های ورزشی ایلام

آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان و مدال آور رشته های ورزشی ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار ، آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان و مدال آور رشته های ورزشی ایلام در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی با حضور استاندار، مدیران حوزه ورزش و جمعی از مسئولان اجرایی این استان برگزار شد.

استاندار ایلام در این آیین گفت: با توجه به اینکه در استان‌های دیگر صنایع و کارخانجات بزرگ وجود دارد و می‌تواند حامی خوبی برای ورزش آن استان باشد نبود حامی مالی در ایلام، ورزش و دیگر بخش‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

وی اظهار کرد: البته طرح ها و پروژه های خوبی در سطح استان در دست اجراست که طی سال جاری و اوایل سال آینده تعدادی از آنها وارد چرخه تولید و فعالیت خواهند شد که می تواند تحرک خاصی در حوزه حامی مالی در ورزش و سایر بخش های استان ایجاد کند.
استاندار ایلام یادآور شد: این استان بعنوان استانی نفت خیز می تواند از نظر کمک های وزارت نفت تا حدودی مشکلات این حوزه را برطرف و با حمایت از تیم های ورزشی و ورزشکاران زمینه شکوفایی ورزش استان را فراهم کند.
مروارید با اشاره به کسب مقام قهرمانی رشته های مختلف از سوی ورزشکاران این استان در عرصه های بین المللی و همچنین فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان تاکید کرد: کسب 2 سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران و حضور یک مربی استان در المپیک در تاریخ ورزش این استان بی سابقه و برای اولین بار است که امیدواریم در سال های آینده بیشتر هم شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به اهمیت موضوع ورزش و جوانان و تاثیر آن در جامعه آگاه است و برنامه های مفصلی برای توسعه آن دارد.
مروارید به حمایت از ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم با امکانات و پیگیری بیشتر رشته‌های مربوط به بازی هاب بومی محلی را در میادین کشوری، و بین المللی رواج دهیم.

 

انتهای پیام/س