ایلام بیدار07:10 - 1395/03/05
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد؛

واگذاری حفاظت 10 میلیون هکتار از جنگل‌ها به مردم

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال حفاظت 10 میلیون هکتار از جنگل ها به مردم واگذار می شود.

به گزارشايلام بيدار، خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: همه مردم ایلام و سایر نقاط کشور می‌توانند از طریق سامانه 1504 منابع طبیعی را از وقوع آتش‌سوزی در جنگل و مرتع، تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مطلع کنند.

وی با بیان اینکه استاندار ایلام در بین استانداران کشور در زمینه مدیریت و حمایت از جنگل‌ها نمونه است، افزود: استاندار ایلام تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتوانیم در زمینه مهار و کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها موفق باشیم.

این مسؤول با تشکر از مردم بومی و محلی استان در مهار و کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های استان تصریح کرد: سال گذشته حفاظت و مدیریت پنج میلیون هکتار از جنگل‌های کشور به مردم واگذار شد و امسال هم واگذاری 10 میلیون هکتار در دست اقدام است.

جلالی افزود: قسمت‌هایی از جنگل‌های کشور که به مردم واگذار شده‌اند با کمترین خسارت‌ها مواجه بوده‌اند که این امر نشانگر مدیریت صحیح و مناسب مردم در این بخش است.

وی با بیان اینکه اولویت ما در واگذاری حفاظت مردمی از جنگل‌ها با مردم بومی مناطق است، خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید به گونه‌ای مدیریت و عمل کنیم که علاوه بر تامین معیشت مردم، راه‌های مدیریت و حفاظت مردمی نیز واگذار شود.

 

انتهای پیام/س