ایلام بیدار10:11 - 1395/03/04
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام خبرداد:

موفقیت دو دانش آموز ايلامی در المپيادسلولهاي بنيادي

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: دو نفر از دانش آموزان ایلامی در اولين دوره المپياد علمي دانش آموزي سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي کشور افتخار آفرینی کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، علی بیرانوند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: المپياد علمي دانش آموزي سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي کشور با هدف ترويج علوم و فناوري هاي جديد مرتبط با حوزه سلول هاي بنيادي به پيشنهاد و حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و همكاري وزارت آموزش و پرورش در دو مرحله برگزار شد.

وی اظهار کرد: مرحله اول اين المپياد با شركت حدود 3700 دانش آموز به طور هم زمان در سراسر كشور، در اسفند 94 برگزار گرديد كه در آن 398 نفر به مرحله دوم راه پيدا كردند و که ازاین تعداد 7 نفر از استان ايلام بود.

بیرانوند افزود: پذيرفته شدگان مرحله اول در آزمون مرحله دوم كه به صورت نيمه متمركز در مراكز استان ها و در اوايل ارديبهشت ماه برگزار شد؛ شركت نمودند و در نهايت 41 نفر به مرحله تابستاني راه يافتند كه خوشبختانه دو تن از 7 نفر ياد شده به نام هاي پارسا بازدار و پوريا بحيرايي از مركز استعدادهاي درخشان شهيد بهشتي ايلام نيز افتخار ورود به باشگاه دانش پژوهان را پيدا كردند.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: این موفقیت ها با برنامه ريزي اداره استعدادهاي درخشان و مراكز تيزهوشان ، مشاوره و برگزاري كلاس هاي آموزش المپياد مقدماتي و پيشرفته ( با حضور مدرسين بومي و غير بومي)،وبا ايجاد روحيه خودباوري و اعتماد به نفس در دانش آموزان، وحمايت اولياء ، حاصل شده است.

انتهای پیام/ی