ایلام بیدار08:04 - 1395/03/04
شهرستانی با دو اسم/

سرابله یا چرداول مسئله این است

چند سالی است که موضوع تغییر نام شهرستان چرداول به سرابله یا زاگرس به یکی از اساسی ترین مطالبات عمومی مردم این شهرستان مبدل شده است،

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، در مهرماه سال1391که بخش شیروان از توابع شهرستان شیروان چرداول سابق جدا شده وبه سیروان تعغیر نام داد،تعغیر نام شهرستان چرداول به سرابله یا زاگرس یکی از خواسته های مردم این شهرستان بود که عده ای خاص با نفوذ در بدنه دولت نام چرداول را بر این شهرستان نهادند که مورد قبول اکثریت مردم این شهرستان نیست.

این در حالیست که اکثر شهرستانها با نام مرکز آن شهرستان شناخته می شود واین موضوع به خواسته اصلی اکثر مردم این شهرستان تبدیل شده است وشاید اگر این مشکل حل نشود باعث اختلافاتی در سطح شهرستان شود.

تابلوهائی که با اسم چرداول یا سرابله نوشته می شوند ودر سطح شهرستان نصب می شوند توسط عده ای پاک یا پاره می شوند که این موضوع زیبنده این شهرستان نیست.

موضوع اسم شهرستان هم به فضای مجازی سرایت کرده است وگروههائی با نام سرابله،زاگرس وچرداول در فضای مجازی تشکیل شده است که هر گروه سعی دارد بر دیگری پیروز شود.

اکثریت مردم شهرستان بانام سرابله موافق هستند وحتی بعضی از مسئولان کشوری،استانی وشهرستان در سخنرانیهایشان از شهرستان سرابله استفاده می کنند.

"مروارید" استاندار ایلام در جشن نیمه شعبان در اجتماع مردم شهرسرابله گفت:در خصوص نامگذاری شهرستان و انتخاب نام جدید پیگری و اقداماتی جدی انجام شده که با اجرای طرح جامع تقسیمات کشوری نسبت به نامگذاری جدید شهرستان این خواسته عمومی عملی می گردد.

مسئولان استان وشهرستان باید به فکر راه حلی مناسب برای حل این مشکل باشند زیرا اگر فکری نشود این مشکل باعث اختلافات شدیدی در سطح شهرستان می شود.

انتهای پیام/س