ایلام بیدار11:14 - 1395/03/03
کشاورزان مانع دفن زباله ها می شوند؛

سرگردانی زباله ها در سطح خیابان های شهر آبدانان

چند روزی است جمع آوری زباله در شهرستان آبدانان با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازابدانان خبر، چند روزی است جمع آوری زباله در شهرستان آبدانان با مشکلاتی مواجه شده است.

تجمع و تلنبار زباله در محلات شهرستان و پر بودن وسایل نقلیه حمله زباله از آشغالهای روزهای گذشته به یک بحران تبدیل و همین امر موجب اعتراض مردم شده است.
نبود زیرساخت انسانی و فنی و نبود برنامه منظم جهت انجام وظایف بدوی شهرداری از یک طرف و مشکل نبود سایت دفع زباله شهرستان از سوی دیگر به مشکلی تبدیل شده که چاره جویی اساسی مسئولین را می طلبد.
"سید امین شفیعی" مسئول خدمات شهری شهرداری آبدانان در گفتگو با آبدانان خبر گفت:
تعدادی از کشاورزان که همجوار سایت زباله هستند از روز چهارشنبه گذشته مانع ازدفن پسماند وزباله در محل سایت زباله می شوند و همین امر باعث تلنبار زباله در برخی محلات شده است.







وی بیان کرد: درطی این مدت خودروهای حمل پسماند این شهرداری زیر بار هستند و نتوانسته اند برای دفن به جایگاه دفن زباله مراجعه کنند.
مسئول خدمات شهری شهرداری آبدانان بیان کرد: شهردار آبدانان  با همجواران سایت دفن رباله  رایزنی کرده و جاده ای جدیدجهت ورود خودروها ایجادنموده و هم اکنون خودروهای حمل زباله جهت تخلیه بار روزهای قبل که درخودروها مانده بود به سایت مراجعت کرده اند.
شفعی گفت: این مشکل در ساعات آتی مرتفع و مشکل دفن زباله حل خواهد شد.
وی بیان کرد: همانطورکه میدانیدپنجاه سال است که آبدانان دارای شهرداری شده است و سایت دفن زباله نداشته و در سالهای اخیر این مکان که دارای کلیه ی شرایط استاندارد روز هست تنهاجایی است که با کمک ادارات امورآب، میراث فرهنگی،اموراراضی، منابع طبیعی،برق منطقه ای وسایرادارات که لازم به استعلام بوده است انتخاب شده و شهرداری آبدانان از امور اراضی اجاره گرفته است جهت دفع پسماند.

"روشن امری" از شهروندان آبدانانی در این باره گفت: شهرداری باید تدابیری اتخاذ نمایند، که در  حوزه بخش مرکزی، محلی برای دفن زباله شناسایی نمایند، منطقه فعلی موجب شده آسیب جدی به دامداران و گردشگری منطقه وارد آورد.

حیدری یکی از شهروندان سرابباغی در گفتگو با آبدانان خبر گفت: شهرداری باید مکان مناسبی برای دفع زباله های شهر آبدانان پیدا کند، نباید نزدیک روستا ها یا مزارع زباله ها را دفن کرد در ضمن طریقه دفع نباید طوری باشد تا تخلیه شدن زباله ها  باد آشغال ها را با سرعتی بالاتر از سرعت خودرو به  محل اول برگرداند .
عزیزنیا رییس شورای شهر سرابباغ در این باره گفت: زمین سایت دفن زباله مالک خصوصی دارد، و خیلی از کشاورزان منطقه نسبت به دفن زباله در این سایت معترضند و همچنین هیچ کدام از دهیاریهای بخش سرابباغ طبق مستندات هیچ زباله ای در سایت مذکور دفن نمیکنند.



زوار یکی دیگر از شهروندان سرابباغی گفت: علاوه بر خطرات زیست محیطی و بهداشت و بیماریهایی که ناشی از این زباله ها، یک رود مصنوعی از زباله ها در ضلع جنوبی محل دفن ایجاد شده که در آینده تهدیدی جدی به شمار می آید.
وی بیان کرد: دفن زباله در مسیر جاده دسترسی به دریاچه های دوقلو که بزرگترین سایت طبیعی گردشگردی شهرستان هست کار درستی نیست.
زوار افزود: بوی تعفن زباله ها و پسماند آنها در شب تا کیلومترها و بعضا تا روستاهای ژیور و گل گل میرسد و این خارج ار عرف اجتماع است که زباله های شهری را اطراف روستاها دفن نمایند.

انتهای پیام/س