ایلام بیدار08:52 - 1395/03/03
نقدی بر عملکرد شهرداری ایلام در نیمه شعبان؛

آذین بندی شهر در هیاهوی پاداش ها گم شد

در سالروز میلاد منجی عالم بشریت شهر کوچک ایلام تزئین نشد و مسئولان ظاهرا هنوز به دنبال کی بود و کی نبود در مسئله پاداش های شهرداری هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام پویا، در ایام خجسته میلاد باسعادت منجی عالم بشریت آنچه در ایلام و به ویژه در میدان و معابر اصلی این شهر دیده نشد، عدم آذین بندی شهری از سوی متولیان امور شهرداری بود که گلایه های مردمی را نیز در برداشت.

کوچک بودن شهرها برای شهرداران نعمتی بزرگ است چرا که به راحتی می تواند تعریض شود، تزئین شود و یا اصلا میدانی برداشته شود و به چهار راه تبدیل شود و خلاصه خیال همه راحت است چرا که شهر کوچک است.
در تهران بزرگراه امام علی (ع) به طول ۳۵ کیلومتر با ۵۶ پل در ۲۵ تقاطع ساخته می شود و شهرداری تهران در جریان ساخت این بزرگراه به دلیل عبور آن از بافت متراکم شهر در حدود هفت‌هزار واحد ساختمانی که در مسیر این طرح بود را خریداری کرد و در این پروژه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان هزینه کرد.
حال سوال این است این ایلام کوچک و البته قهرمان در طول جنگ تحمیلی و حوادث انقلاب و بعد از انقلاب، چرا باید چوب مسئولین را بخورد و مدام درجا بزند؟
کسی نیست بگوید چرا شهرداری ایلام توان تعریض قانونی و واقعی ۲ خیابان (میدان امام تا کشوری و چهار راه رسالت تا میدان شهدا) را ندارد؟ مگر ایلام بزرگ تر از تهران شده است؟
یا همین جاده آرامستان بهشت رضا که شاید ۲ کیلومتر باشد. چرا باید برای راضی کردن معارضان این ۲ کیلومتر، مردم چوب مسئولین شهرداری را بخورند؟ کسی نیست بگوید مگر ۳۵ کیلومتر از ۲ کیلومتر کوچک تر است؟
حال قصه اصلی این است، چرا ادعای صد در صد شیعه بودن را داریم و ماه شعبان تا نیمه ماه رمضان که حدود ۵ میلاد نورانی در این ۲ ماه است به راحتی فراموش می شود؟
ایلام سر تا پا غم گرفته که در تمامی آسیب های اجتماعی در حال رکورد شکنی است و شما مسئولان و به خصوص عوامل شهرداری باید به دنبال جرقه ای باشید که فضای شهر را چراغانی و رنگ و لعابی بزنید؛ پس کجا بودید؟ آیا میلاد امام حسین، امام سجاد، امام زمان، حضرت عباس، حضرت علی اکبر (علیهم السلام) به چشم اقایان نمی آید؟ چرا فقط به یک مراسم و آن هم شراکتی با بخش خصوصی در پارک کوثر بسنده کردید؟ جواب اهل بیت و مردم را چگونه خواهید داد؟
البته جواب روشن است و خود را خسته نکنید که همه می دانند به دنبال مقصر پاداش ها (بخوانید حق الجلسه) رفته اید و حالا حالا هم برنخواهید گشت.
امام زمان شرمنده ایم که مسیحیان در کشورهای خارجی هم برای شما چراغانی کردند ولی در کوچکترین استان صد در صد شیعه نشین برخی را خواب طولانی گرفته است.
باز هم دست مریزاد به بچه های هیئتی و بسیجی که چند ایستگاه صلواتی زدند و کامی برای مردم شیرین کردند.
امیدواریم متولیان مربوطه با نگاهی عمیق تر به حساسیت های فرهنگی و مذهبی مردم ولایتمدار ایلام، رنگ و بوی مذهبی شهرستان را در اعیاد و مناسبت های مذهبی رعایت کنند و هر ساله از میلاد حضرت امام حسین (ع) تا نیمه رمضان که 45 روز بدون ایام وفیّات و شهادت اهل بیت است به درستی شهر را آذین بندی و فضای گرفته شهر را نورانی کنند.
تصاویر ذیل مربوط به خیابان های مدرس، میدان معلم، آیت الله حیدری ایلامی، بولوار آزادی و بولوار دانشجو است که نه تنها در این مکان ها آذین بندی صورت نگرفته بلکه هیچ جای شهر آذین بندی وجود نداشت.
 

انتهای پیام/ی