ایلام بیدار11:47 - 1395/02/28
مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام:

آموزش منهای دین در شأن جامعه اسلامی نیست

مدیرحوزه علمیه خواهران ایلام گفت: مدرسه محکم ترین دژ در مقابله با هجمه های اعتقادی دشمن است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، اخیرا مصوبه عجیب شورای عالی آموزش و پرورش در کاهش ساعت تدریس دروس دینی در مقطع متوسطه ما را برآن داشت که به تببین این مسئله از منظر کارشناسان قرآنی بپردازیم، از این رو خبرنگارایلام رصد، در گفتگویی با "سیده فاطمه موسوی مقدم" مدیریت حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ایلام، به این موضوع پرداخته است.

موسوی مقدم در این خصوص و در راستای اهمیت مسئله قرآن اموزی و وجود کلاس های دینی در مدارس اظهار داشت: امروزه آموزش و پرورش اگر مهم ترین خیمه گاه نظام نباشد، حدااقل یکی از مهم ترین ها است، و بديهي است ثبات و اقتدار حكومت و تضمين استقرار كشور در حال و آينده ارتباط زيادي به جايگاه و وضعيت امروز نظام تعليم و تربيت دارد.

وی با اشاره به  پيچيدگي مسايل فرهنگي و هجمه رسانه اي که امروزه غرب در قبال کشورمان دارد، اضافه کرد: همواره از سوء مديريت در عرصه هاي فرهنگي و به ويژه نظام تعليم و تربيت با مشکلاتی مواجه بوده ایم، که موجب خسراتی بر پیکره جامعه اسلامیمان داشته است.

موسوی مقدم  با بیان این مسئله که آموزش منهای دین در شآن جامعه اسلامی نیست، گفت: آنچه که در اهداف اموزش و پرورش امده است وجود تزکیه همراه با تعلیم است، و وجه تزکیه همواره بر تعلیم مقدم بوده و از اولویت برخوردار است، لذا اتخاذ چنین تصمیم هایی با اهداف مشخص شده برای نظام اموزشی کشور در تناقض می باشد.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ایلام گفت: آموزشقرآن در سطح جامعه وظیفه مهمی است که تمامی نهادها باید آن را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند؛ چرا که ما به عنوان کشوری مسلمان بر این اعتقاد هستیم که تنها راه سعادت فرد و جامعه در گرو عمل به دستورات قرآن و اشاعه فرامینن قرآنی و دینی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه امروزه شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای هجمه غیر قابل انکاری را بر اعتقادات و باورهای جوانان این مرزو بوم وارد می سازد، افزود: مدرسه و نظام اموزشی اولین و شاید مستحکم‌ترین دژ در مقابله با سیل این هجمه ها مخصوصا در کلاس درس‌هایی مانند دینی و قر‌آن است.

این کارشناس علوم قرآنی بیان داشت: اجرای اصولی امر آموزش قرآن و نهادینه کردن آن در جامعه نیازمند برنامه ای سازمان دهی شده و تعامل گونه میان تمامی نهاد هایی است که به نوعی با آموزش مستقیم فرزندان و افراد جامعه سر و کار دارند، ولی هیچ گاه کاهش و یا حذف این برنامه ها از نظام آموزشی نمی تواند اثرات مثبتی بر پیکره جامعه داشته باشد.

موسوی مقدم اظهار داشت: عملکرد آموزش پرورش در زمینه دروس قرآنی و اهمیت دادن به کلاس های قران بسیار چشم گیر نبوده است، لذا باید علاوه بر تقویت این اموزش ها با بکارگیری معلمان متخصص و آشنا به علوم قرآنی و اهمیت دادن به کلاس های این دروس در جهت تربیت دانش اموزان و آینده سازان این مملکت با حساسیت بیشتری عمل نماید.

 

انتهای پیام/س