ایلام بیدار07:42 - 1395/02/28
مدير کل اوقاف و امور خيريه ايلام خبر داد؛

احداث حسینیه برای زائران عتبات عالیات در مهران

مدير اوقاف و امور خيريه استان از احداث حسینیه در راستاي خدمات دهي بيشتر به زائران عتبات عاليات در اين شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، حجه الاسلام حسن شهیدی مدیرکل اوقاف ایلام در حاشيه آيين غبارروبي امامزاده سيد حسن(ع) مهران گفت: حسینیه سيده فاطمه جهرمي در گستره اي به مساحت 820 متر مربع در محل تردد زائران عتبات عاليات قرار دارد و مكان مناسبي جهت پذيرايي و اسكان زائران بشمار مي رود.

وي اظهار كرد: قرار است به كمك خيرين اين حسينيه به صورت مجتمع چند طبقه و با امكانات خواب، آشپزخانه، سرويس هاي بهداشتي به زودي كلنگ عمليات اجرايي آن به زمين زده شود.

اين مسوول ادامه داده : زمين اين حسينيه توسط سيده فاطمه جهرمي در دهه 40 شمسي وقف شده و به دليل مشكلات مالي تا كنون احداث نشده است.

مدير اوقاف و امور خيريه استان ايلام تاكيد كرد: در اربعين سال گذشته تمام امامزادگان استان مهياي پذيرايي از زائران بود به گونه اي كه امامزادگان و بقاع متبركه در مسير تردد زائران عتبات عاليات امكانات خود را به صورت مجاني در اختيار زائران قرار دادند.

حجت الاسلام شهيدي افزود: علاوه بر امامزاده سيد حسن(ع) مهران،امامزاده علي صالح (ع)در صالح آباد و امامزاده پير محمد (ع) در گنبد پيرمحمد كه در مسير زائران عتبات عاليات قرار داشتند بقعه شيخ الياس و قدمگاه ابراهيم قتال كه طرح توسعه آنها در حال اتمام است به صورت ويژه براي پذيرايي از زائران و اسكان آنها آماده مي شوند.

وي گفت: در اربعين سال گذشته پخت غذاي گرم به زائران عتبات عاليات و اسكان آنها از جمله برنامه هاي حج و اوقاف در استقبال از زائران عتبات عاليات بود كه مورد رضايت زايران نيز قرار گرفت.

در آيين غبار روبي مزار امامزاده سيد حسن(ع) مهران ضمن جمع آوري نذورات مردم صحن امامزاده با گلاب ناب شستشو داده شد.

انتهاي پيام/س