ایلام بیدار12:59 - 1395/02/25
وبلاگ”شهر خوبان“ نوشت:

حزب اللهی هستیم،حزب اللهی می مانیم!

به گزارشايلام بيدار،  دورهم” به نقل از وبلاگ”شهر خوبان“ نوشت:

تا به حال فکر کرده اید که معیارهای حزب اللّهی بودن چیست و چه کسی حزب اللهی است ؟ آیا حزب اللهی بودن به ظاهر موجه است ؟ آیا حزب اللهی بودن به داشتن خانواده مذهبی و هیئتی است ؟ آیا حزب اللهی بودن به خوب صحبت کردن و اشاره به آیه و حدیث در میان صحبتهاست ؟ آیا اگر کسی ریش داشته باشد و انگشتر عقیق نگین درشت به دست داشته باشد حزب اللهی است ؟ آیا اگر در نماز با گردن کج نماز بخوانیم و نافله به جا آوریم حزب اللهی میشویم ؟ آیا اگر عضو بسیج باشیم و لباسمان را روی شلوارمان بیاندازیم حزب اللهی میشویم؟ آیا اگر حجاب کامل داشته باشیم الزاما حزب اللهی هستیم؟ آیا ........... 


واقعا شرایط اصلی حزب اللهی بودن چیست ؟ 

آیا هر کس گفت جانم فدای رهبر کار تمام است ؟ 


خصوصیات حزب اللهی ها از دیدگاه قرآن موارد زیر می باشد که نشان از توجه خاص قرآن نسبت به آن می باشد: 


۱- رها شدن از ولایت طاغوت

در سوره مبارکه مائده آیه ۵۱ داریم که : «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا»؛ اى کسانیکه ایمان آورده‏اید، «لا تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِیاءَ»؛ یهود و نصارى را (یهودیان و مسیحیان را) اولیاء خود نگیرید.

۲- «أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ» در مقابل مؤمنان فروتن هستند.

۳- «أَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ»؛ در مقابل کافران و دشمنان دین و مخالفان دین و مخالفان قرآن تأثیرناپذیر و سربلند هستند.

۴- یجاهِدُونَ فى سَبیلِ اللَّهِ»؛ خاصیت دیگرشان این است که بى‏امان و بدون قید و شرط در راه خدا جهاد و مجاهدت مى‏کنند؛ همچنان‏که در آیه هست: «وَ لا یخافُونَ لَوْمَهَ لائِمٍ»


وظایف حزب اللهی ها

۱- نقش الگویی: یک حزب اللهی نمونه یعنی یک الگوی اخلاقی و رفتاری، یک انسان ارزشی، یک مسلمان و مؤمن واقعی.

۲- تبعیت و حمایت از حق: حزب اللهی واقعی باید دنباله رو حق باشد وگرایش به افرادی خاص او را از این مهم باز ندارد. مدار باید حق وحقیقت باشد ؛ نه گروه ، جناح وخط .

یکی از خصوصیات حزب اللهی نمونه حضور در صحنه است او در هر شرایطی که احساس کند ارزشهای دینی در خطر است، در صحنه حضور مؤثر دارد

۳- اندیشه و تعقل : رویه یک حزب اللهی در تمام جریانات و رخدادهای اطرافش باید بر اساس تعقل ، تفکر وتصمیم گیری عاقلانه باشد ؛ نه تقلید کور کورانه.

۴- نرم خویی و سعه صدر: یک حزب اللهی واقعی باید به پیروی از رسول خدا وائمه اطهارعلیهم السلام مظهر نرم خویی وسعه صدر باشد تا بتواند با صرف صبر و تحمل، در جذب هرچه بیشتر دیگران ؛ حتی مخالفان ، موفق عمل کند.همانطور که خداوند تبارک وتعالی به رسولش می فرماید: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ …»

۵- عشق و اطاعت از رهبری: یکی از ویژگی های یک حزب اللهی نمونه عشق او نسبت به رهبر و مقتدای برحق است.

۶- روحیه ایثار و فداکاری: حزب اللهی یعنی یک انسان هدفدار. هدفی که فراتر از اهداف مادی و زمین است.

۷- حضور در صحنه: یکی از خصوصیات حزب اللهی نمونه حضور در صحنه است او در هر شرایطی که احساس کند ارزشهای دینی در خطر است، در صحنه حضور مؤثر دارد.

۸- روحیه عدالت خواهی و ستم ستیزی: یکی از ابعاد مهم کارحزب اللهی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی در سطح جامعه است. 

انتهای پیام/ی