ایلام بیدار08:32 - 1395/02/25
دانشجویان ایلامی خطاب به رئیس جمهور:

کوتاه آمدن درمقابل غارت گری آمریکاقابل پذیرش نیست

دانشجویان ایلامی در واکنش به غارت پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، از رئیس جمهور خواستند که در مقابل این اقدام کوتاه نیامده و اقدام قانونی و انقلابی انجام دهد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، دیوان عالی آمریکا برای پرداخت حدود 2 میلیارد دلار به خانواده‌های کشته شدگان بمب‌گذاری سال 1983 بیروت حکمی پیرامون مصادره اموال ایران صادر کرد.

این اقدام واکنش های متفاوتی را در بر داشت و اظهارات مقامات دو طرف به شدید الحن ترین حالت خود رسید به نحوی که قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور و دادستانی کل کشور، اقدام غیرقانونی دیوان عالی آمریکا در خصوص مصادره و ضبط غارتگرانه اموال جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

این در حالی است که امریکایی‌ها، هم اکنون بر پایه برخی موهومات و ادعا‌ها فشار بر ایران وارد می‌کنند، و از مواضع خود کوتاه نیامده اند. از این رو خبرنگار ایلام رصد، با طرح این سؤال از دانشجویان دانشگاه های ایلام، که "اگر شما جای رئیس جمهورروحانی بودید چه اقداماتی در زمینه حکم صادر شده از دیوان عالی آمریکا انجام می دادید"  نظرات آنها را جویا شده است، که برخی از انها در زیر آمده است:

در اجرای برجام صادقانه با مردم و رسانه ها برخورد می کردم

علی جمشیدی دانشجوی ایلامی در این خصوص اظهار داشت: یکی از شروط اساسی برجام آزاد شدن پول‌ و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا و نیز گشایش سوئیفت بوده است که اینها تاکنون محقق نشده است و آمریکایی‌ها هر روز در این مسیر به بهانه‌های واهی مانع‌تراشی می‌کنند، اگر جای رئیس جمهور بودم، در زمینه بدعهدی‌‌های طرف مقابل در اجرای برجام با مردم و رسانه‌ها صادقانه برخورد می کردم.

انجام مذاکرات دردی از زندگی مردم درمان نکرد، نباید به آمریکا اعتماد می کردیم

علی سعادتی گفت:  بهتر است رئیس جمهور به جای اینکه همواره بر طبل رفع تحریم‌‌ها بکوبند، به مردم شفاف بگویند که تحریم‌‌ها لغو نشده و دغدغه‌‌های منتقدان پیش از به سرانجام رسیدن برجام، درست بوده است، اگر جای دکتر روحانی بودم، به مردم میگفتم که مذاکرات از اول اشتباه بود و نه تنها دردی از شما درمان نکرد بلکه نمک بر زخم شما نیز بود و نباید به آمریکا اعتماد می کردیم.

برای همیشه برجام و آمریکا را در زباله دان تاریخ می ریختم

حسین علی یاری در موضوع رأی دیوان عالی امریکا مبنی بر مصادره دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران که به نفع کشته شدگان حادثه حمله به پایگاه نظامیان امریکا در بیروت، را اتفاقی عجیب و غیر متداول در مراودات بین المللی دانست و گفت: اگر جای رئیس جمهور بودم، همین را مبنای عدم اعتماد نسبت به امریکا در ادامه مسیر برجام قرار می دادم، و برای همیشه برجام و آمریکا رو در زباله دان تاریخ می ریختم، و بجای دست به دامن شدن آمریکایی ها، راه نجات کشور را در اقتصاد مقاومتی و اعتماد به داشته های کشورم قرار می دادم.

نباید در مقابل غارت گری آمریکا کوتاه بیائیم

جواد رشیدی گفت: آمریکا در روز روشن اموال ملت ایران را دزدیده، و یک غارت گر و دزد و سرگردنه بگیراست، و رئیس جمهور نباید با اقدامات غیر انقلابی در مقابل این دزد کوتاه بیاد و او را گستاخ تر نماید.

وی اظهار کرد: من اگر جای رئیس جمهور بودم، به هر نحو ممکن این اموال را که حق مسلم مردم ایران است به آنان بازمی گرداندم.

این دانشجوی ایلامی افزود: رئیس جمهور نباید در موضع ضعف با آمریکائی ها به مذاکره بنشیند، و شرط عملی نمودن تعهدات ایران در برجام را بازپس گیری این اموال مصادره شده قرار دهد.

رشیدی تاکید کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی هر گاه که در برابر ظالم قد علم کرده و پرچم ظلم ستیزی برافراشته است، ظهور و نمود بین المللی یاقته است، از این رو اگر جای دکتر روحانی بودم، با اتکا به تمام داشته های تاریخی و انقلابی و اسلامی و ضد استکباری خود مردانه و مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی می کردم.

 دولت و رئیس جمهور در مقابل اقدام آمریکائی ها، نظرات نخبگان و اهل خبره را جویا شود

یاشار احمدی یکی دیگر از دانشجویان ایلامی در پاسخ سوال خبرنگار ما گفت: پول‌های بلوکه شده ایران توسط دولت آمریکا نقض برجام است،  باید بررسی کرد که آمریکا بنا به چه دلایلی به خود اجازه چنین گستاخی های را در قبال ایران اسلامی می دهد، و باید دولت و رئیس جمهور اقدام متقابل به مثل انجام دهد، باید رئیس جمهور از تهدیدها و تحریم های امریکا نترسد و به جای اندیشیدن به برجام به زندگی مردم بیندیشد که آمریکا  نه تنها دارایی های آنان را مصادره می کند، بلکه با گستاخی هرچه تمام تر و در موضع قدرت، عزت و اقتدار این ملت را زیر سؤال می برد، که تمام این موارد به تساهل دولتمردان و رئیس جمهوری بر می گردد.

وی افزود: اگر جای رئیس جمهور بودم، در رسانه ملی حاضر شده و در مقابل ملت به ناکارآمدی دولت در دیپلماسی خارجی اعتراف کرده و برای رفع مشکلات این حوزه نخبگان و اهل خبره را دعوت به همکاری می کردم.

 

انتهای پیام/س