ایلام بیدار07:03 - 1395/02/25
واکنش شهروندان سیروانی به غارت دارایی های ایران توسط آمریکا/

رئیس جمهور در مقابل راهزنی های آمریکا انقلابی برخورد کند

شهروندان سیروانی خواستار برخورد انقلابی رئیس جمهور در برابر غارت اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکایی ها شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پس از برجام میان ایران و امریکا، موضوع رأی دیوان عالی امریکا مبنی بر مصادره دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به نفع کشته شدگان حادثه حمله به پایگاه نظامیان امریکا در بیروت بوده است. این رأی هنگامی به چالش بزرگتری میان این دو کشور تبدیل شد که دولت امریکا نیز از این رأی استقبال کرد.

در ایران پس از این حکم مطالبی زیادی درباره چگونگی پاسخ به امریکایی‌ها به نگارش درآمد ولی تا به امروز اقدام مناسبی از سوی دولت در مقابل آنها صورت نگرفته است. به همین خاطر خبرنگار سیروان نوین به میان مردم سیروان رفته و با طرح یک سوال "اگر شما به جای شخص رئیس جمهور بودید چه اقداماتی در این زمینه انجام می دادید" نظرات و دیدگاه ها آنها در مورد غارت 2 ملیارد دلار اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا را بپرسد.

رئیس جمهور با اتخاذ موضعی قاطع مانع باب شدن غارت اموال مردم توسط آمریکا شود

کاظم دارابی، یکی از شهروندان سیروانی در پاسخ سوال خبرنگار سیروان نوین گفت: این حکم دیوان عالی آمریکا دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران است و اقدامی زشت و ناپسند می باشد.

وی اظهار کرد: این قدام اخیر آمریکا بدتر از اعمال تحریم‌ها علیه ایران است زیرا در تحریم نهایتا اموال ملت ایران بلوکه می‌شد اما در این اقدام جدید اموال کشورمان رسماً توسط دولت آمریکا غارت می‌شود.

این شهروند سیروانی افزود: دولت نباید زیر بار این اقدام آمریکا برود، چرا که اگر این روند باب شود، دیگر اموال مردم ما در خارج از کشور از دستبرد آمریکا در امان نخواهد بود.

دارابی تاکید کرد: اگر من بجای رئیس جمهور بودم با اتخاذ موضعی قاطع، نمی گذاشتم غارت اموال مردم ایران توسط آمریکا باب شود.

ضرورت برخورد جدی با راهزنی های آمریکا

ابوذر امیدی یکی از جوانان ساکن شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین با اشاره به حکم دیوان عالی‌ آمریکا مبنی بر مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به عنوان غرامت اظهار کرد: اقدام آمریکا در مصادره اموال ایران یک دزدی آشکار در روز روشن است.

وی بابیان اینکه  دولت در مقابل این رفتارهای آمریکا باید اقدامی انجام دهد، افزود: دولت بجای برقراری روابط با آمریکا کمی هم به فکر منافع ایرانیان باشد و اموال ملت ایران را قربانی برقراری ارتباط با آمریکا نکند.

امیدی تاکید کرد: غارت اموال کشورمان هیچ فرقی با اعمال تحریم ها ندارد و اگر بنده بجای رئیس جمهور بودم به سادگی از کنار این پرونده نمی گذشتم چرا اگر بگذریم مطمئناً‌ در آینده اتفاقات دیگری را هم شاهد خواهیم بود.

این جوان سیروانی بر ضرورت برخورد جدی با رفتارها و راهزنی های آمریکا تاکید کرد و ادامه داد: دولت بایستی برای جلوگیری از غارت اموال ایرانیان اقدامی در شان ملت ایران داشته باشند.

رئیس جمهور در مقابل آمریکا انقلابی برخورد کند

یکی دیگر از شهروندان سیروانی در پاسخ سوال خبرنگار ما گفت: پول‌های بلوکه شده ایران توسط دولت آمریکا نقض برجام است و دولت و دستگاه دیپلماسی نسبت به حکم دادگاه عالی آمریکا واکنشی در شأن ملت ایران نشان دهد.

وی با بیان اینکه حکم صادره خلاف روح حاکم بر برجام است، ادامه داد: انتظار ما این بود پس از اجرایی شدن برجام دارایی‌های بلوکه شده کشورمان آزاد شود نه اینکه به سرقت برود.

این فرد با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بایستی در مقابل این اقدام آمریکا انقلابی برخورد کند، خاطرنشان کرد: من بجای آقای رئیس جمهور بودم انقلابی برخورد می کردم تا آمریکا دیگر جرعت اینکارها به خود نمی داد و حقوق مردم ایران حفظ شود.

ضرورت شکایت ایران به دیوان لاهه علیه حکم دیوان عالی آمریکا

میلاد مظلومی از دیگر شهروندان سیروانی نیز اظهار کرد: آمریکا با وقاحت تمام و با حکم دادگاه از اموال ایران دزدی آشکار می‌کند و ما باید در قبال این مسئله واکنش نشان دهیم.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل این رفتار آمریکا ساکت بود و به محکوم کردن بسنده کرد، عنوان کرد: من بجای رئیس جمهور باشم نتنها در مقابل آنها واکنش تندی نشان می دهم بلکه علیه حکم دیوان عالی آمریکا و مصادره پول های بلوکه شده ایران در دیوان لاهه شکایت می کردم.

مظلومی تاکید کرد: ما نباید به هیچ وجه به آمریکا باج دهیم و در مقابل ظلم ها و تصرف اموال کشور توسط آمریکایی ها سکوت کنیم.

سیاست دولت باید عکس‌العمل محکم در برابر این غارت باشد

قدرت رمضانی، یکی از ساکنین اهل شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین بیان کرد: این اقدام آمریکا به نحوی بر خلاف برجام بوده و دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان بایستی در مقابل آنها واکنش نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید موضع قاطعی در مقابل این اقدام آمریکا اتخاذ کند، گفت: اگر ما از موضوع ضعف حرکت کنیم، آمریکایی‌ها جلوتر می‌آیند، زیاده‌خواهی‌های آمریکا حد یقفی ندارد و آنان می‌خواهند ملت ایران را تحقیر کنند.

این فرد ادامه داد: این ادعای دادگاه آمریکایی چون مرتبط با برجام و نقض برجام تلقی می‌شود بنابراین به‌جاست که دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز اقدامات عملی را در راستای استیفای حقوق ملت ایران در بازپس‌گیری اموال بلوکه شده طبق برجام اتخاذ کند.

رمضانی با بیان اینکه سیاست دولت و شخص رئیس جمهور باید عکس‌العمل محکم در برابر این غارت باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها حتی حاضر نیستند برجام را اجرایی کنند، بنابراین دیگر چه تعهدی داریم که این مسیر را ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/س