ایلام بیدار07:29 - 1395/02/23
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد؛

اجرای طرح اوقات فراغت در ۲۲۰ کانون فرهنگی ایلام

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از اجرای طرح اوقات فراغت در ۲۲۰ کانون فرهنگی ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با عنوان آسمانی‌های در دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در این نشست اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مساجد در سراسر استان صورت می‌گیرد.

 وی، بابیان اینکه در سال جاری ٢٢٠ کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و شهری این استان مجری طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی‌ها هستند، افزود: در برنامه‌ریزی انجام‌شده از کانون‌های فرهنگی و هنری مجری این طرح، بازدید شده و نقاط قوت و ضعف شناسایی و در راستای ساماندهی فعالیت‌های اوقات فراغت در این کانون اقدام می‌شود.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره اجرای برنامه‌های متنوع در راستای جذب مخاطبان ازجمله نوجوانان و کودکان به مساجد در قالب این طرح، گفت:یکی دیگر فعالیت‌های مدنظر در سطح کانون‌ها در سال جاری توجه به فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

 چراغی پور، با اشاره بابیان اینکه در کانون‌های مساجد روستایی و شهری این استان ظرفیت‌هایی با عنوان کارگاه‌های قالی‌بافی وجود دارد، یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت فرش ایلام مقررشده که از ظرفیت کانون‌های مساجد در زمینه قالی‌بافی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در کارگاه‌های قالی‌بافی استفاده شود.

وی، افزود: علاوه بر این در ایام ماه مبارک رمضان که با اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیز هم‌زمان است برنامه‌های دینی، فرهنگی و مناسبتی در این ایام در سطح کانون‌های مساجد اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود که مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری از همین‌الان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، برپایی کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، برگزاری مسابقات ورزشی در بین اعضای کانون‌های مساجد و فعال کردن کتابخانه‌های عمومی و باز کانون‌ها در راستای ترویج فعالیت‌های کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد این استان خواهد بود.

 

انتهای پیام/س